Nu vet jag varför...


alltså varför jag in i det längsta undviker gå till VC
(null)
För träffar jag ingen sakkunnig 
så är jag lyckligt ovetande.
Mått lite rackligt ett tag, 
men skyllt hela tiden på 
att det var den intensiva sommarvärmen som knäckt mig
stängde till o med Loppisen tidigare än beräknat 
bara för att kroppen vägrade samarbeta med övriga Irene
Tyckte jag var smart när jag beställde tid hos min sjukgymnast, 
tänkte att hon har säkert nån idé på en Quick Fix !
Så otroligt fel jag hade,  
lätt nedslagen lämnade jag henne efter 1 timme 
tror vi var lika bekymrade båda två eller tre egentligen
då "farbror doktorn" också tillkallades,
har en förändring/försämring
i min tidigare så otroligt gynnsamma  prognos/diagnos
Nu väntar magnetkamera 
o vila m bara hundpromenader i minst 4 veckor
nog om det, 
men nu vet ni
varför Loppisen stängde helt abrupt
(null)

Men att få gå med hundarna är inte kattbajs det heller 
jag älskar våra rundor o energin det ger
omgivningarna i Stjärnsund är magiska
o i det magiska finns goda krafter
(null)

För inte låter jag mig golvas av dåliga nyheter
utan ändrar förutsättningarna efter dagsformen bara
för vem har tid att deppa bort dagar
när man snart skall fylla 67
Vad önskar jag mig i present då
denna ojämna födelsedag
Jo...nyputsade fönster i hela huset!
o "kaffe på säng"
(null)

Eller kanske en snygg o avgränsad lättskött hallonhäck
smygfotat denna hemma hos 
Maria på Höjen 
som jag går hos o får massage
(Hon finns på Fb om du vill boka tid)

(null)
För hjälp m disken
har jag redan
Olle får inte fördiska, 
men vänder jag ryggen till 
är han snabb som en iller
(null)
var o tittade till svärföräldrarna igår när jag ändå var i Långshyttan 
o gjorde höstfint hos dem
Kyrkogården är ingen favoritplats 
känner lika för den som jag gör för VC
håll dig borta från den så länge du bara kan
Inte för att det hjälper 
vi hamnar alla där till slut i alla fall
(null)

(null)

(null)

Avslutar dagen inlägg med en bekännelse
jag har en fäbless för snygga lådor
alltså jag köper vin efter hur snygga lådor de levereras i
o även ibland får även en snygg flaska 
bestämma beställningen 
Ja ja nån egenhet skall man väl ha
det här är min
//Irene 




Kommentera inlägget här :