känns bra

ja det känns bra att blogga igen
trodde ärligt talat att jag aldrig mer skulle kunna skriva en rad till här
sorgen efter Casper var så monumental
 
så jag bara gav upp allt
det gjorde för ont att gå in här o fortsätta mina uppdateringar
 
 
men nu är det ju så att tiden läker sår
vi har gått vidare
o vi har fått en ny kärlek att ta hand om
Olle är en kontaktsökande liten orolig hund
så det finns liksom inte tid att sörja Casper mer
för vi måste ge denna vänliga kärlekstörstande hund allt vi har
vi tänkte inte ta med hans alldeles för lilla säng 
när vi hämtade honom i Ronneby
men vi tänkte ganska snabbt om
o förstod att den skulle vara hans enda riktiga trygghet
den första tiden o så har det varit
numera alternerar han glatt mellan de tre hundsängarna
som finns i huset
vi förstår o känner att nu är han trygg o har landat
om än kanske lite vingklippt o fundersam
men landat har han o numera funkar vardagen helt ok
separationsångest kommer han nog alltid ha
då vi slet upp honom från hans älskade familj
o for iväg 60 mil med honom utan att egentligen
veta eller känna till vad hans behov eller hur han var
Tänker ofta numera,
att skaffa aldrig hund om inte du är o förblir den familj
han kommer växa upp o bli gammal o somna in hos
för det kan vara en enorm sorg för en hund att byta familj
ibland kommer den aldrig över det
så vi har haft en enorm tur att det gått så bra
för det är ju andra omplaceringshunden vi har nu
så det finns solskenhistorier också, 
 
 
men hade vi inte haft gammelhunden Junior
vet jag ärligt talat inte hur det gått
så stort tack till tålamod o gästfrihet från hans sida
för numera är de ett radarpar
o står ofta på kö på kisspromenaden
 
promenader som ibland innehåller bara dofter att kissa över
o ibland även lite spänning 
men som tur är har dessa "skit-fåglar" flyttat nu
så jag slipper hålla kolla på varje steg vi tar runt dammen
 
 
idag är det tänkt att jag skall baka lite
har i alla fall tagit fram alla ingredienser
men med den farten jag har just nu
är jag tveksam till om det blir nåt av
 
 
egentligen är det inte så viktigt heller
för det jag inte hinner idag kan jag göra imorgon 
det eländiga är bara att så har jag gjort ett tag nu
så vet inte riktigt i vilket hörn jag skall börja 
för att komma ifatt o må så bra som jag gör när
"måste göra listan" är avprickad o klar
pedanten i mig är riktigt kantstött o uppgiven just nu
ingen bra strategi att skjuta upp saker alltså
oavsett hur trött kroppen än är
men en olöslig ekvation för energin finns bara inte
men glad, envis o nyfiken är jag fortfarande
o med de tre egenskaperna klara jag mig riktigt bra för tillfället
 
 
hörs imorgon // Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

♥️ Jag blir så rörd och glad när jag läser om olles resa, vilken Tur att han hamnade hos just Er♥️
Ja, de är tufft när huvudet vill mer en kroppen 😓 ! Men det är nog bäst att lyssna på kroppen ☺️💛
Kram Jaana

skriven
#2: Viktor

Tur att ni fick ett nytt energiknippe att ta hand om <3

Svar: Han är lite för mycket ibland för en gammal tant, tur han har tålamod i alla fall, för jag är inte alls lika snabb som honom 😊 kram mamma
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :