Helg i Elvan

(null)

Nu är det helg i Elvan, 
då Stefan har ledig fredag denna vecka.
Jag tycker verkligen om de "korta veckorna"
Eftersom det kändes bättre i kroppen idag for jag o vovvarna iväg till stan (Hedemora) 
för veckohandling o lite annat
Då energin tog totalt slut efter att ha besökt Lidl 
(null)
o jag även kände mig hungrig så hamnade jag här,
(null)
vilket var väldigt länge sedan!
Så gott det var, tur var väl det för jag var i stort behov av nåt i magen.
Jag som varken äter pommes eller ketchup slukade allt med hull o hår
(null)
Sen tog jag mig i kragen trots paltkoma
o gick m vovvarna på en spännande stadsrunda
Så roligt de tycker det är med nya dofter o nya kissplatser
De var helt slut när vi kom tillbaka till bilen
(null)
Efter en snabb (nåja) runda på ICA
bar det av hemåt 
för nu hade jag förbrukat all energi o mer därtill
Var nästan orolig ett tag att 
jag inte skulle ta mig hem
Men det gick bra 
Somnade tvärt m två nöjda o lika trötta hundar som mig 
på varsin sida så fort jag packat upp varorna 
Vi sov fram till Stefan körde in på gården
Då gick "larmet" i form av skällande glada hundar o det var omöjligt att fortsätta sovstunden 😊
Lika bra det så jag inte blir liggandes vaken inatt istället
För nu är ju fullmånenätterna i övergående 
så kan inte skylla på det heller 
om jag inte kan sova inatt
Kanske är jag så "gammal" nu 
så jag kan ta en power-nap på eftermiddagen 
utan att förstöra nattsömnen

ja, det återstår att se

Trevlig kväll hur som
//Irene 

Kommentera inlägget här :