fullt upp

igår kväll var jag hembjuden till väninnan
vi åt så himmelskt gott
att hårstråna på armarna krullade sig
naturligtvis har jag receptet med mig hem
den salladen måste tillverkas
o "flat-steken" var bara så underbart god
samt chipottle-majonäsen som en våt dröm
 
ibland är det så skönt att bara drömma sig bort
njuta av stunden, prata strunt,
äta o dricka gott i goda vänners lag
allt dryftades från bra böcker till dåliga val i politiken
när kaffet var urdrucket o den goda kakan till efterrätt uppäten
var det dags att gå hem
men
ändå dröjde det tre timmar innan jag lyfte röven från stolen
tog mig i kragen o återvände hemåt
för det goda Bourgogne vinet måste ju också drickas ur
ingen fara, klart vi fixade det
o vansinnigt trevligt var det
 
idag på förmiddagen var Täby-sonen hem
han o pappa (Stefan) skulle åka o vinterförvara deras husvagn
jag tog marktjänsten med barn-barnen så länge
jag började "baklänges" alltså med glass
o slutade med lite nyttig frukt
o däremellan var det våfflor med hemkokt sylt
samt hundlek o lite djupsinniga diskussioner
det var ett snabbesök bara
eftersom
vi, Stefan o jag var bjudna på 60 årskalas på eftermiddagen
också det en glad, trevlig o o smakrik tillställning
som gav paltkoma o sockerrus 
förresten det gick bra med formateringen igår
o nu är datorn som ny o bara min
inga filer eller annat skrammel kvar från tidigare ägare
älskar när allt funkar från första försöket
o inget tjafsar eller strular
som tomatodlingen i sommar
tomater blir det ju
men hur fasiken ser de ut
nåja imorgon åker de ner i en gryta
o glömt är dessa sorgesamma syner
dagen har gått i rasande fart
högt tempo o i en härlig anda
men nu är energin slut, Irene är trött
älskar dessa kontraster mellan
sakta går också framåt
till att knappt hinna andas mellan varven
tror fakstiskt Junior o jag gör tidig kväller
trots att det är lördag
vet att Stefan inte tycker illa vara
för då har han fullständig kontroll över handkontrollen
o kan sappa hur mycket o ofta han vill
 
Så Godnatt !
 
 

Kommentera inlägget här :