Fresia-dag ... hela dagen !!!

Min symaskin heter Husqvarna Viking Fresia
(null)
Vi brukar inte kunna hålla sams 
så det är med stor tvekan o ångest
jag brukar umgås med henne
Men idag var det dags o det hela långa  dagen !!
o prick klockan åtta 
o när Idol startade på teven 
blev jag klar 
så tisdagen blev en bra dag
trots regn o rusk ute
uttråkade hundar
o en ångestfylld matte
(null)
Nu skulle nya gardiner sys till burspråket (null)
nya gardiner som jag beställt 2,5 meter för mycket tyg av !!!
Hjärnan är inte riktigt med i matchen
just nu 
vilket märks på många små irriterande saker
Saker glöms, saker slås sönder, 
saker blir fel, ord o namn är borta, 
o att tända levande ljus idag vore nog helt förödande  
(null)
skulle förmodligen glömma det
ställa det i närheten av nåt brännbart 
kanske bränna ner hela huset, garaget o grannarnas hus då !!!!
Så jag kör med batteridrivna ljus så länge, det känns säkrast
(null)
Blev så nöjd m de nya gardinerna
rutigt är en favorit jag glömt bort alldeles för länge
Nu till hösten o vintern passar dessa bra då de ger ett lite ombonat intryck
(null)
Har två varianter av belysning i burspråket
jag gillar båda 
så det får väl bli 
precis som jag funkar nu
Varannan dag !
(null)

Kram Irene 

Kommentera inlägget här :