Efterlängtat besök på Sjönäs

igår var jag med väninnan 
o hälsade på hennes mor
Inga-Lisa snart 90 år
(null)
Efter att ha gjort henne fin i håret
Ja, klippning ingår i besöket 😊
Så var det dags för det obligatoriska
Fia m knuff spelet
Som vanligt fick jag förlorar-plupparna
Alltså de gula 😔 (null)
Vi har lika trevligt varje gång 
o tiden går alldeles för fort
Strax var det dags att åka hem igen 
mot Stjärnsund o väntande hundar
(null)
Det återstod bara kvällsmat
o lite tv-soffa innan det var sovdags.
Sova o sova, har börjat byta foder till
båda vovvarna 
så oroliga magar krävde utgång 3 gånger under natten
Nu håller vi tummarna att kommande natt blir lugnare
Själv är jag på utgång alldeles strax är bjuden till väninnan på lite spännande mat o lite prat om höstens böcker 
Vilket virusprogram till datorn man bör ha
o kanske lite skvaller också
Ni vet sånt där snällt skvaller
som är lite som att läsa Södran
så man vet vad som hänt 
vilka som ff lever o vilka som inte.
Men först skall jag formatera min söta lilla lap top 
o hoppas den blir bara min sedan
Då det av nån anledning ligger en massa filer o telefonlistor kvar i den som jag inte är kvinna att få bort på ett finurligt sätt. 
Eller det var enklare att formatera o börja om. 
Jag har fått den av äldste sonen 
o han bara tog bort filerna via papperskorgen
Det gick inte kan jag säga !!
Mamma gör om o gör rätt
Det är mammor bra på! 
I alla fall den här mamman 
Som löst många problem med noll funkande datorer, installation av nya tv apparetar, krånglande mobiler o wi-fi uppkopplingar som trilskats. 
Jag är nog lite av vänskapskretsens tekniksupport
o det är jag lite stolt o glad över.
Så det så 👍🏼❣️
(null)

Kommentarer :

#1: Jessica Högberg

Så mysigt att besöka en 90-åring och göra henne glad!

Svar: Ja, hon är den mamma jag önskar jag haft 😍 jag tycker oerhört mycket om Inga-Lisa, så alla besök är ett kärt besvär ❤️ kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :