Dimmig tisdagsmorgon

(null)

Dimmig o stilla tisdagsmorgon, ingen av vovvarna har klivit upp ännu, husse har åkt till jobbet, jag dricker min andra kopp kaffe medan kroppen sakta vaknar.

Idag är det egentligen träningstisdag men ett besök hos sjukgymnasten är viktigare, jag är i stort behov av båda men prio är väl att först komma i fas o sedan ta tag i uppbyggandet av förlorad kraft o styrka i kroppen. Motoriken är väl inte heller den bästa just nu det vittnar allt sönderslaget porslin om, senast idag gick favoritmuggen hädan, blev jätteledsen naturligtvis.

Men bestämde mig efter ett par sekunder att det var ett tecken på att gå vidare hitta nya muggar eller vad det kan vara som behöver förnyas i mitt liv.

Mycket har hänt sedan jag tog Time Out m bloggen när min älskade Casper blev änglahund.

Lite av det kommer jag berätta, men det mesta kommer att handla om nutid o framtid. Eftersom jag ogillar titta bakåt då det inte är ditåt jag skall, jag går dit näsan pekar, alltså framåt.

Sommaren har varit både bra o jäkligt tuff, bra så till vida att min Sommarloppis haft en kanonsommar, sämre vad det gäller kroppen min som protesterat villt mot den extrema värmebölja som drabbade oss.

Mina Mårbacka pelargoner har dock tackat mig för omvårdnad genom att blomma rikligt trots att de stått söderfönster hela tiden.

Så det var en trevlig bekantskap o nåt jag kommer fortsätta ha i burspråket.

(null)


Måste berätta att vi har en ny familjemedlem också. En fd. Blekingebo närmare bestämt från Ronneby. 10-kilo ren o skär glädje, bus o även frustration.

Många nya gråa strån har växt ut under de 5 månader han bott hos oss. 

Olle heter han o har nyss fyllt 3 år

(null)

Om honom kommer ni få läsa mer än ni kanske vill, för ingen dag är händelselös tillsammans med denna älskliga o vänliga hund.
(null)
Gammelhunden Junior har vi kvar o han är numera en grå stilig herre på tolv år. Han är en underbar mentor för tossiga o spattiga Olle.
(null)

Tränar gör vi ff Eva P o jag om än det varit varannan gång för mig under sommaren, mest pga att kroppen sagt ifrån o inte pga slöhet. Hm...
Men min intention är att återgå till regelbundenhet två dagar i veckan, så fort som möjligt.
Reglelbundet är det meningen att bloggen kommer uppdateras också, med några rader varje dag.
Att berätta är en del av mitt liv, nu var det dags att ta upp den delen igen.
Allt har sin tid,o nu är det dags att gå ut på morgonrundan m "pojkarna" runt vackra dammen.
Rutiner är av både gott o ont, just denna gör bara gott i själ o hjärta ❣️
(null)

//frid Irene
Ps! 

Vill du läsa mer om mina dagar så tar jag upp mitt bloggande igen from idag 4 september 2018

🙏🏼

Kommentarer :

#1: Jaana

💛Oh vad roligt att Du börjar skriva igen. Jag tänker också försöka komma igång lite mer regelbundet. Tycker ju också om att skriva och ventilera mina tankar.
Härliga bilder , vilken vacker kyrka🙏♥️
Nu är det dax för mig också att gå fm promenad med mina ”låne hundar😉🐕🐶”
Önskar Er en fin dag ♥️♥️♥️Kram

Svar: Tack Jaana ! Ja jag skall försöka skriva regelbundet igen, känner att det gör gott igen -/ Irene
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :