Vägval

Alla dessa vägval
(null)
en vill gå ner till badplatsen 
Den andra vill gå hem
så även jag
(null)
för jag är påväg mot Långshyttan
o lite träning m "tanterna"
vi är numera tre som åker o tränar vilket är jätteskoj o otroligt peppande
man vill ju inte vara den som sviker
(null)
Men visst suger det 
att när jag kommit hem
o ätit lunch 
tvingat mig att orka gå lunchpromenaden med hundarna
att TV-soffan är enda alternativet resten av dagen 
men skam den som ger sig
jag skall tillbaka i normal-form igen
mer än så begär jag inte av kroppen min
(null)
bästa sporren man kan ha
är faktiskt dessa två pälsklingar
Man måste ut i ur o skur
all träning oavsett vad
är ju bättre än ingen alls (null)

(null)

(null)
Stjärnsund är vackert alla årstider
men hösten är nåt alldeles extra 
o vägen vi går på känns rak, enkel o lätt
(null)
Precis som livet vore 
om inte om fanns
Irene 


Kommentera inlägget här :