Spännande besök

Igår skulle vi äntligen ses 
vi har varit vänner i över 7 år på Facebook 
det efter att Ywonne S. från Karlstad  hittat o följt min blogg på nätet 
Nu var det äntligen dags 
för Ywonne o hennes man Bengt att komma på besök
(null)
och för att hämta en "missil" som Bengt köpt av mig från min sommarloppis 
vilket samtidigt gav oss en anledning att träffas på "riktigt"
Så spännande, kul o otroligt trevligt! 
(null)
Jag ser dem komma över åkern
sedan glömde jag bort att fota på hela dagen
eftersom vi hade så mycket att prata om o hade så otroligt trevligt
Men nu finns ju Fb o jag har lånat ett par  bilder därifrån
(null)
De hade söta Totte med sig, 
de två glada och trevliga Bengt o Ywonne
(null)
Totte blev Junior "kär" i 
så det blev sitta bakom kompostgallret för vår lille ålderman,
Olle o Totte lekte desto mer 
så det var en trött o nöjd Olle 
som somnade igår kväll bredvid en matte som var lika trött hon 
Därav ingen uppdatering igår.
Livet ger o tar fortfarande
eftersom jag var på benen hela dagen igår vill dom tydligen vila idag 👿
Hatar verkligen det här varannandags livet jag fått tillbaka 
efter så lång tid då jag mått toppen med mina mått mätt
Nu slickar jag såren, 
skruvar lite inomhus på bord, stolar o köksluckor-handtag som rucklat
Gör lite sånt som jag retat mig på ett längre tag men som ändå inte blivit av
Idag var det ett lagomt arbete 
då energin inte riktigt vill infinna sig till några stordåd.
Imorgon hoppas jag på en för mig 100 % dag igen
För jag ger aldrig upp, 
skall dit igen då veckan har 7 aktiva dagar igen
Kram på den
Irene 




Kommentarer :

#1: Eleonor

Har också ett varannandags liv på grund av bland annat fibromyalgi...men på sätt o vis har jag anpassat mej till detta ...Ibland kan jag ju känna en viss irritation... av att jag inte kan vara i farten som förr ...även om jag är till åren kommen..fniss... Men visst är det underbart att träffa vänner i verkligheten som man fått via ..bloggläsning.. Ha en skön söndag ..Kram!

Svar: Tack för din kommentar, jag hittade din blogg pga den =) // Irene
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :