Lite för tidigt

På onsdag nästa vecka har vi bröllopsdag 
Naturligtvis vill jag fira det med lite roliga överraskningar o lite god mat 
(null)
Men jag har svårt för att inte avslöja mina planer eller mina överraskningar 
tycker liksom dagarna blir till år 
när jag måste vänta i flera dagar 
på att få ge nåt fint till min man 
som dessutom har allt han behöver, förutom en ny fin cykel. 
Hans gamla hade så lägligt börjat krångla 
o det gav mig chansen 
att ge nåt till honom han både behövde o ville ha.
Så igår bar det av mot Avesta o äldste sonen 
som hade inköpt en sprillans ny fincykel till Stefan ifrån mig. 
(null)
Denna lilla raringen har sovit inomhus inatt
(null)
Dessutom fick han nya cykelskor o pedaler med klicka-fast funktion
(null)
Att vänta tillhör inte Stefans bästa egenskap heller
Så iväg tidigt imorse for han glad o lycklig
(null)
En som däremot inte gillade presenten var Olle han ville ju vara med 
Vilket ju inte alls var medräknat i presenten 
(null)
Vi tog en promenad på lunchen o hittade dessa juveler parkerade nere vid kiosken
Moppeveteranerna var ute på utflykt i det fina oktober-vädret
(null)
En hade till o med kompisen med sig på pakethållaren 
Resten av dagen har gått i vilans tecken
Hoppas verkligen jag vilat färdigt nu
o ger mig en någorlunda pigg o trevlig dag imorgon 
Jag behöver verkligen det nu, 🙏🏼
för uppförsbacken börjar bli alldeles för brant 
men tror att än finns det möjlighet att ta sig upp !
//frid Irene 

Kommentera inlägget här :