Gröna fingrar

(null)
Tagit in vad jag tror de sista egenodlade rosorna 
från blomlandet för i år 
o idag har vi den 20 oktober ! 
eftersom det är i stort sett det enda som hänt idag 
tänkte jag passa på att skryta lite 
eller i vart fall visa upp mina orkidéer som alla tänker blomma 
Jag har två odlingsvarianter 
en i vattenkultur 
(null)

(null)

(null)
o en i vanlig orkidé jord
som ständigt står med fötterna i vatten o har ogenomskinlig kruka
(null)

(null)
Båda funkar o tänker blomma allihop
om än de sistnämnda belönar mig med minst tre nya stänglar o har blommat nästan oavbrutet i två år
Odlingshjärtat pickar lyckligt 
o ännu gladare när jag märker 
att de flesta blommorna trivs hos mig
(null)

(null)
Mina små fredskallor jag köpte för att ha i köksfönstret för ett par år sedan
Håller på att ta över huset 
har aldrig sett dess make faktiskt (null)
De här hängande sakerna 
vet jag ej namnet på
Men de växer som ogräs 
o många av mina bekanta är nu ägare till "barn" från dessa
Då de är lika lätta att föröka som att odla
(null)
Till o med så mina Mårbacka fortfarande blommar o trivs
Så de får väl stå kvar
tills det är dags för julstjärnorna att ta över 
(null)
Visst ja, nåt har hänt här hemma idag vi har satt upp vår nya kökslampa 
Den blev så bra, är så nöjd!
(null)
Nu blir det strax lördags-pizza här hemma
o sedan teve för hela slanten
Har ju väntat hela hösten på att 
Så mycket bättre 
skulle börja o nu är det äntligen dags !!!
Så hur taskigt det än är i kroppen 
blir det en toppendag när jag summerar den !
Kram på den !
Irene  




Kommentera inlägget här :