Dagens bekännelse

(null)
Idag testade jag att träna lite lätt
det var nu över en månad sedan jag var på gymmet 
så det var med en känsla av stolthet o glädje jag gick dit 
Men efterspelet blev en flopp för tyvärr gick det som sist jag tränade,
Jag golvades helt när jag kom hem!
Nåja, testar igen på torsdag så får vi se vad som händer då
(null)
Efter lite sömn så kändes allt lite bättre i kropp o själ 👍🏼
Sängvärmare har jag också så mysigt ❤️
(null)
Vet ni jag har ett par bekännelser
lite sådana där egenheter jag inte är så stolt över
Jag har världens snällaste man 
o alltid när vi ätit plockar han av bordet
Ställer i diskmaskinen o plockar undan maten
Precis där dyker "ordförande Mao" upp... alltså jag
Jag, den som styr o ställer o inte kan låta bli att lägga mig i
eller ha allt på "rätt sätt"
Jag plockar om disken i diskmaskinen, 
så allt står "som det skall stå" 
Hittar med största säkerhet nåt som inte står på "rätt plats" i kylskåpet
(null)
Jag torkar maniskt av matbordet även om Stefan gjort det innan
o lägger underläggen "rakt o fint"
(null)
Kan sucka högt o slamra runt bland "all disk" som ligger kvar i diskhon 
o som enligt mig kan få mig att ligga sömnlös
Allt skall vara diskat o klart annars är det inte ordentligt gjort
(null)
När jag ändå håller på 
svabbar jag runt några drag i mikron
För "Gud bevars" om där skulle ligga nån smula 
Men så har vi en femton år gammal rackare 
som skiner som ny inuti !!
Vad nu det är värt 😳
Så Stefan har det inte lätt
för jag har verkligen
 "pissat in mitt revir"
Köket är min domän
o allt sköts på mitt sätt 
ställs på rätt sätt 
annars är det "fel" sätt
ändå hjälper han till dag efter dag
o det är sällan han klagar över mina diktatorfasoner
(null)
Men å andra sidan kan han ju ge igen på andra ibland både roliga o subtila sätt
Som när jag försökte pyssla till det
o göra lite mysigt med lite belysning i växthuset tex.
Vilket han mest tyckte liknade
"Lilla horhuset på prärien"

//Irene 

Kommentera inlägget här :