Magiskt vackra Grycken

(null)
Lite frusen, modstulen o höstdeppig 
tog jag vovvarna med mig på promenad utmed Gryckens strand
Det var ett lyckokast idag
Så magiskt vackert o energigivande !
(null)
Jag går här nästan varje dag 
årets alla dagar 
o det är lika magiskt varje gång
Oavsett väder, vind o årstid  (null)
Känner jag mig trött o eländig när vi går ut
Kommer jag alltid hem som en ny människa 
efter att ha tagit in allt 
som denna promenad bjuder 
i form av intryck o energi
(null)
Att bo o ha detta i sin närhet är en ynnest o förmån
Och det vore ett helgerån att inte utnyttja denna gratisgåva
(null)
Tror eller vet att vovvarna tycker lika mycket om dessa promenader som jag
gör 
(null)
Olle har tom.en egen sten 
som han brukar klättra upp på o titta ut över sjön 
som idag var helt spegelblank 
o helt utan liv o rörelse
(null)
Så vi gick vidare hemåt
alla nöjda o glada 
trots att vi gått in i trista o mörka November
Som idag bjöd på vackert väder o fin promenad 
Så tacksam ! 
(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer :

#1: Anonym

Vilka otroligt vackra bilder/foton!🤭🤗😘

Svar: Tack ! Lätt att få fina bilder på så vackra vyer 🙏🏼
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :