Lite smått o gott

Jag hittade dessa bland mina loppisgrejer 
o föll pladask för dem
Dem kunde jag bara inte sälja
så nu får de fira sin första jul hos oss
dessutom har de redan flyttat in i huset
Visst är de fina ! 
(null)
Jag går i väntans tider
beställde en ny tvättmaskin för 3 veckor sedan
på torsdag kommer den 😊
Den gamla har jag gett bort
o hoppas att den kommer göra nytta hos nya ägaren
(null)
Det är så gråtrist väder ute
att inte ens hundarna vill vara ute o leka
Då ärdet 👿-i mej tråkigt väder 
hur jag än lockar o pockar får jag inte med dem i leken
De vill bara in i stugvärmen 
(null)
Inte bara hundarna som känner av November-tristessen
Men känner sig blek grå o trist
inte hjälper det mycket att piffa till sig heller
Man undviker helst speglar o skyndar snabbt förbi där de hänger
Influensan lurar dessutom i vassen o nån spruta kan jag inte ta
Så nu gäller sprit-tvättade händer o massor av vitaminer o antioxidanter
En kiwi om dagen är en bra start
Dessutom gör de gott i en äldre dams tröga mage 
(null)
Imorgon är det fars-dag 
Det värsta jag visste som barn 
som växte upp som ensam barn med min mamma
Jag var ju ett unikum på hela skolan som hade separerade föräldrar !!
De jäkla farsdagskorten man skulle måla/rita o ge far, 
Vilket hån det var för mig som hade en far som jag inte ens kom ihåg eller träffat.
Nu är det ett minne blott 
som jag gömt o glömt, 
ändå poppar det upp ibland o svider i själen.
Att vara oäkting på 50-talet var som att vara pestsmittad på 1700-talet
Man blev både utfryst o utpekad o omtalad/baktalad många gånger
Helst av de vuxna sk. förståndiga o bildade människorna !!
Nåja jag har tagit revansch många gånger om
Jag har gått mina egna vägar 
o haft ett otroligt bra liv
om än det varit nåt avsteg hit o dit på den utstakade vägen 
Jag har världens finaste barn o barn-barn
o en underbar äkta man ❤️ 
som jag skall fira imorgon 
då han varit/är 
en fantastiskt bra far till både sitt, mina o vårt barn
Kram på den ❣️❣️❣️

Irene 









Kommentera inlägget här :