Kärlek kan vara en ny tvättmaskin

(null)
Idag kom den äntligen
väntat i tre veckor 
så abstinensen var enorm
jag som älskar att tvätta
(null)
Så det tog inte många minuter innan maskinen var igång 
Nu är hemmet komplett igen 😊
Tänker aldrig mer utsätta mig för att vara utan tvättmaskin
Diska för hand är ok 
att sopa och torrmoppa golv är ok
men att tvätta för hand 
Näe det går helt bort i min bortskämda värld 
Älskar min tvättmaskin 
Så tack för den !!
(null)
Allt som oftast ser det ut såhär på våra promenader nu för tiden
Olle vill gå LÅÅÅÅNGT o åldermannen Junior vill gå hem efter uträttat värv
Så svårt det är att tillgodose bådas behov just nu
då de är helt ofas vad det gäller att röra på sig
Det gör ont i matte-hjärtat, men inget att göra åt
Livet är inte alltid rättvist o i fas.
(null)
Däremot börjar jag bli i fas med stor-rengöringen här hemma
Idag var det Lill-toan som efter att jag farit fram från golv till tak 
Är skinande blank o totalt bakteriefri
Sånt gör gott i själen men märks inte 
speciellt mycket för övriga världen.
Nåja jag mår gott o just nu känns det som att det är huvudsaken 
om man nu får vara egoistisk 
nåt jag trots 67 år 
fortfarande försöker lära mig att vara utan att ha dåligt samvete.

Kram på den !! 

Kommentera inlägget här :