1 november

redan november
tiden går så otroligt fort
o snart är året 2018 till ända
idag startade vi morgonen i lagom sakta mak
brasan knastrade hemtrevligt
det nybryggda kaffet smakade gudomligt
o hundarna njöt av brasvärmen
jag fikade både länge o väl
funderade på livet o kom på massor av bra saker
bl.annat att söka Rot-avdrag för arbetskostnaden på pannan
som gick sönder i åskvädret tidigare i höstas
Det gjorde min dag
ibland glimrar det till även i en Fatigue-trött hjärna
de pengarna kan jag använda till mycket roligt
idag det var inte så bråttom alls
att komma igång o vakna till
för idag var det städdag
ja, riktig storstädning faktiskt
egentligen skulle jag städat igår 
men eftersom onsdagen var en "black out" dag
fick det stå över tills idag
det fanns inte på världskartan att jag skulle få kroppen
att göra nåt vettigt alls igår
så VILODAG fick det bli
oavsett vad jag tyckte eller kände inför det
men fira lille Junior som fyllde 12 år
det orkade jag i alla fall
han blev ordentligt firad med extra mycket godis, smarrig lunch
o trevligaste promenaden utmed sjöänden
sen var han nöjd hela dagen
jag träffade även lite "halloween" firare i dörren
tur jag bunkrat upp med godis så vi slapp "bus"
alltså så söta besökare är det inte ofta man får
tur var väl det så de inte skrämde livet ur både mig o hundarna
appropå livet
det var faktiskt med det som insats
jag for mot Avesta o barnbarnen på tisdagen
jisses sånt busväder det var
tur vi kunde roa oss inne hela dagen
vet inte hur många gånger jag fick stryk i memory
eller hur många gånger "Hulken"
spöade mig i Fia med knuff
men tisdagen avslutades med att bli ompysslad
av mamma Sara på salongen
att klippa sig har varit en nödvändighet ett längre tag nu
så hur mycket stryk jag än fått i spel under dagen
så blev det en toppendag o farmor/svärmor Irene
åkte både trött,stolt o supernöjd hemåt i den mörka natten
o somande ovaggad 
o drömde om de vackra omgivningarna jag bor i
 
// Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :