Välkommen helg ❣️

(null)
Idag gick vi mot ljuset på
rundan utmed Gryckens strand
det är makalöst vackert o energirikt
Nåt jag behövde idag eftersom jag vaknade "på fel sida eller nåt ...
(null)
Att mötas av den bleka vintersolen
på morgonrundan gör underverk
Speciellt för en sån som mig som är extremt väder-beroende
Lågtryck o jag golvas totalt
Sol o jag mår som en prinsessa 
(null)
Grycken är magisk oavsett väder o årstid 
o jag älskar alla dess skiftningar
Idag helt isklädd o otroligt inbjudande
Ja, farligt vacker eftersom isen ännu inte är att lita på
Vi får helt enkelt ge oss till tåls 
(null)
Vovvarna förstår inte alls min fascination för sjön o dess magi
De har fullt sjå att pinka in reviret återigen 
eftersom "nån" annan haft Kaxigheten att kissa över det !
(null)
Idag var det dags
Jag griljerade skinkan o stekte köttbullarna vi skall äta i helgen
Trot eller ej men julmyset smög sig in huset med dofterna som spreds 
Kände mig nästan som en mini-Ernst i köket när jag satte fart
(null)
Nu är allt förberett för lille-jul i helgen
återstår bara en sväng till affären för det sista imorgon förmiddag
Sen gör vi helg o inväntar trevligt o efterlängtat besök !
(null)
Tur jag haft hela veckan på mig
för att kalla mig snabb o effektiv
vore att ljuga å det grövsta 😊
Dessutom är det Stefans "lediga-fredag" imorgon
vilket innebär avlastnig med vovvarnas promenader 
älskar att arbetsveckan slutar på torsdag nuförtiden. 
Är enormt tacksam att vi haft den möjligheten hela hösten då jag nog inte orkat annars.

Välkommen helg !

Kommentera inlägget här :