Tomtar som trivs o förökar sig år från år

Stefan ville åka långfärds-skridskor så vi for iväg till Hedemora 
där har Brunnsjöns vintervänner gjort en 4,5 km lång rundbana på just Brunnsjön
(null)
Jag tog hundarna o en Dajmbiskvi 
o åkte till svägerskan Maj 
som bor så fint i huset bakom där bilen vår står parkerad 
Vi fikade, pratade ikapp o hade det jättetrevligt som alltid
(null)
Jag fick en tidig julklapp som jag blev otroligt glad över 
Medan Stefan slet ont 5 varv på sjön 😊 
Har aldrig sett honom fika så mycket någonsin tror jag
som när han dök upp efter utfört värv på sjön
När man kommer in hon svägerskan möts man av WWF-tomtarna som hon samlat på nu i 25 år
(null)
Alltså jag har fått lite försynta hintar här hemma om att jag nog har samlat på mig för många tomtar genom åren.

Men svägerskan ja hon slår mig med många hästlängder
(null)
Det hänger tomtar  (null)
Det står tomtar på bord (null)
o på furuskänken
(null)
o naturligtvis på kistan (null)
i fönster 
(null)
Ja både här o där
ju mer man går omkring i hennes fina lägenhet
desto fler små o stora tomtar hittar man
Precis såhär som det skall se ut för att man skall få sådan där riktigt genuin julstämning
Det var en välbehövlig o otroligt efterlängtad utflykt idag
jag mår så mycket bättre 
o passar på att utnyttja det till fullo
Så imorgon bär det av på årliga ljusstöpningen i Falun
på vackra Falu ljusstöperi
(null)
Mer om det i nästa uppdatering
Glad o trött kryper jag tidigt i säng
så jag vet att jag mäktar med morgondagen 🙏🏼 

Kommentera inlägget här :