Swich

Julaftonen firades i Avesta
En trevlig o gemytlig tillställning
med massor av god mat o mycket prat

(null)
Paltkoman gick nästan att ta på efter efter att ha testat alla godsaker som det bjöds på
Knytis  är en toppengrej en sån här helg där alla bidrar med sin specialitet 
(null)
Tomten kom o skrämde barnen i vanlig ordning
Innan alla julklapparna delades ut 
(null)
(null)
riktigt glada hundar fick också paket så ingen behövde gå lottlös
(null)
Juldagen kom o gick, det sa bara SWICH så var den över
Vilodagar behövs o just den dagen var en sådan
(null)
Älskade mannen vet hur han skall göra mig nöjd o glad
"kaffe på säng, det finns nog inte mycket som glädjer mig mer än just det på morgonen
Så även om det var en trött dag var det en bra dag.
(null)
Sällskap i sängen hade jag också, fint sådant 
(null)
På annandagen hälsade jag på hos svärföräldrarna i Långshyttan o tände ljus
Tittade till min skyddsling
o storhandlade eftersom vi väntade besök från Karlskrona på eftermiddagen
yngste sonen o hans söta sambo var i antågande
Ett mycket efterlängtat o kärt besök
(null)
Äntligen massor av prata ikapp o kortspel kvällen lång
som jag längtat efter det
Fast vi gjorde tidig kväller 
då de rest över 60 mil under dagen
(null)
Idag torsdag o helgfri dag var det fullt upp
Ut på Grycken på förmiddagen
För  klart "sydlänningarna" måste testa på långfärdsskridskor
nu när isen är så fin
Hundarna o jag tog sparken
Efter lunchen bjöd jag med mig själv till Kupolens köpcentrum i Borlänge
då Angelica ville dit o handla på rean o de bestämde sig för att åka dit 
Jösses Amalia vilken kaos det var i vissa affärer, 
o då menar jag kaos på riktigt, 
det här med mellandagasrea är nog inte riktigt min grej. 
Även om jag hittade några guldkorn
som jag är riktigt nöjd med.
en bra dag är slut, även jag
Så nu säger vi godnatt på Klacken !
 







Kommentera inlägget här :