Sköna omgivningar

Vi går o går vovvarna o jag
igår gick vi nere vid Grycken strand 
(null)
En Grycken som nu ändrat skepnad till vinterskrud
Så jag älskar de olika årstiderna o växlingarna som naturen bjuder på
(null)
Så märkligt att när jag fotar så syns nästan inte vovvarna 
de smälter så väl in i omgivningarna
som vore de kamouflage-klädda 😊
(null)
Vi hittar så mycket vackert på vår väg
som denna fantastiska kärve hos Jonny o Monika
som jag avundsjukt blänger på varje gång jag går förbi
Nästa vinter skall jag också ja sådana på framsidan
(null)
Ofta går vi förbi vår kyrka som är så ståtligt o otroligt vacker 
Den kan man aldrig fota för många gånger 
(null)

Det finns även ett litet sött timrat hus på vår väg
Nästan som ett pepparkakshus 
som man blir så glad av på vår riktigt långa runda
(null)
När vi passerat den vet jag att nu är det bara 2 km hem o det genom storskogen
(null)
Det finns så mycket vackert i ens omgivning bara man stannar upp o tittar
Som den otroligt vackra dörrkransen jag fick för en vecka sedan
Den gör mig så glad o välkomnar mig varje gång jag kommer hem
Ett hem som är torsdags-städat o som vi nu gjort helg i 
då Stefan har haft lediga fredagar hela hösten
Jag älskar det o är otroligt tacksam för  att ha den förmånen eftersom jag behöver den hjälpen o stödet för tillfället
Vi har ätit lite gott o Stefan fick dagen till ära en Stjernsunds öl till maten
Det skall va gott att leva !!

 



Kommentera inlägget här :