Öl o julblommor

Igår var väninnan o jag till Horndal 
o köpte lite julblommor på handelsträdgården
Båda hade vi blommor att köpa till nån speciell,
som, 
en tycker om dig julblomma
en välkomstblomma
en tack för allt  blomma
Hur som, vi hittade det vi behövde men nåt fika blev det inte tyvärr då caféet var stängt !
Det var tråkigt, 
för det är så mysigt att gå på café 
Men men .,
Tröstade mig med att gå in på Ica o veckohandla istället
Stackars Eva satt i bilen o väntade fikasugen o övergiven
(null)
När jag kom hem återstod det roligaste 
att sätta ihop en fin julgrupp.
Att pyssla gör mig alltid glad, 
älskar det,
o jag samlar alltid på mig smått o gott som man kan göra roliga o fina grupper av
(null)
Är nöjd med resultatet o hoppas o tror mottagaren blir glad
(null)
Den här gåvan betyder så mycket för mig o har blivit en trevlig tradition
o jag hoppas på några år till 
men är tacksam för varje år 
då fina mottagaren just fyllt 90 år
(null)
När jag ändå var igång 
gjorde jag färdig julgranen precis som jag ville ha den i år
eftersom barnbarnen o dottern kommer hem till helgen o vi firar lille-jul
då de reser till Thailand sedan o inte kommer hem förrän nästa år
Junior o tomten vaktar den nu så inget händer den innan de dyker upp 😊
Idag har jag även julstädat huset
bara torka golven sen är det kliniskt rent i elvan
Kanske håller äntligen kylan i sig så inte hundarna har hela grusvägen med sig in i tassarna efter varje promenad
Det har varit sjukt jobbigt med allt smågrus o tassavtryck på golven
ett bra tag nu.
Så lite kyla o frusen mark ser jag fram emot. 
Snön får också gärna komma 
det skulle glädja både mig o hundarna fast på olika sätt
Jag som ogillar mörkret skulle tycka om lite vit snö som ljusar upp
Hundarna skulle se det som en ny "leksak"
(null)

(null)
Imorgon kommer "vår alldeles egna öl" till "kiorren" som jag beställt från systemet, 
så praktiskt o enkelt.
Vi har ju ett mikro-bryggeri i Stjärnsund
Stjernsund brygghus
o jag har beställt av alla sorter så dottern får smaka 
Skall bli spännande o se vad hon tycker ! 
Själv dricker jag bubbelvatten till vårt mini-julbord 
då ölen är Big no no eftersom det kryllar av gluten i det. 
Men jag är lika glad ändå o öl är inget jag saknar, 
det enda jag saknar är energi.
Nu är vi redo för John Blund 
Olle o Jag ! (null)
Så godnatt på Er ! 
 

Kommentera inlägget här :