Bakis idag


Igår var jag o 10 damer till
på Falu ljusstöperi o skapade tillsammans
(null)
Det är lugnt varmt o oerhört mysigt att stöpa sina egna fina ljus 
o att bjudas på god varm soppa på lunchrasten i vacker miljö
då ljusstöperiet är oerhört vackert inrett
Ja det höjer mysfaktorn ännu mer
(null)
Mellan doppningarna i det flytande stearinet 
hinner man gå i den vackra butiken o shoppa, få idéer eller bara njuta
(null)
Det är djup koncentration kring stearin baden 
(null)
När ljusen är klara skall de färgas in vilket är den roligaste delen i processen 
(null)
mina ljus var i år alla lika långa i år men färgerna skiftade i alla fall
(null)
Trots det lugna tempot o den härliga miljön o goa vänner igår
trotsar min kropp mig idag 
o jag har fått använda allt o lite till 
för att mäkta med att gå några härliga promenader m vovvarna 
(null)
vi gick utmed Grycken även idag
o ser att isen ännu bara ligger på halva sjön, så märkligt men så är det
(null)
Eftermiddagsrundan gick som alltid på måndagarna runt dammen
Vi passar på att gå till återvinningen också då, likadant varje måndag, 😊
dessutom måste vi hålla koll på nya brobygget nere vid dammen 
nu står det nog inte på förrän det ligger en ny bro där efter många om o men
Så hur som haver har det varit en ganska bra dag 
trots att det långa stunder 
mest sett ut enligt nedan
Blir ju alltid "bakis" numera så fort jag gör nåt utanför rutinerna
Är så jävla trött på att vara trött !
(null)
Men hoppas på underverk imorgon 
Skall till läkaren igen då !




Kommentarer :

#1: Anonym

Kramar i massor! Lycka till hos doktorn! Ywonne

Svar: Tack, väntar mig väl inga stordåd men den minsta lilla förbättring duger gott åt mig 😊 kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :