Återuppbyggnad på gång

Riktigt ruskigt gråväder ute
då passar det bra med lite färgglatt o nyttigt till frukost
(null)
Frukosten var en orgie i smak o färg
går nog inte att börja dagen på ett bättre sätt
Mår man inte hundra så kan man i alla fall ge kroppen både lust o fägring
Frukosten för mig är det absolut bästa på hela dagen.
Fast den måste innehålla nybryggt gott kaffe !
(null)
Varför bryta ett vinnande koncept 
är det både måndag o en ny ljuvlig vecka
Ja då kan man även bjuda sig på ögonfröjd o en färgprakt till lunch 
En fräsch kycklingsallad, gör i alla fall mig lycklig mätt o nöjd.
(null)
Jag gör allt som står i min makt för att återhämta mig efter sommarens totala krasch 
Att äta bra o nyttigt är en del.
Tycker jag lyckas rätt bra med det,
i varje fall idag.
Tänker försöka hålla i det så gott det går.
För man har ju bara ett liv 
det finns ingen chans till repris eller ångervecka.
(null)
Så körde tonfisksallad till kvällsmat
nu jädrar är jag igång igen
Nu skall jag hitta ut ur hjärndimman o tröttheten
Börjar med att äta gott o uppbyggande o nyttigt för kroppen
Det är ju den enklaste biten av problemet. 

Kommentera inlägget här :