satte en rova idag

 
jag som gått i mina ICE-bug skor hela jädra vintern
alltså varje dag oavsett om det varit risk för halka eller ej
gick iväg i morse i snöoväder o i temperatur runt nollan
i mina nyinköpta tok-fyndade ECCO-vinterskor
som visade sig ha hal sula o är totalt utan dobbar
men jag betalade bara en fjärdedel av priset också =) 
 
 
hur tänkte jag då, undrar jag med facit i hand
 
 
för naturligtvis satte jag en rova
alldeles vid kyrkans fina skogsstig mot Klacken
föll som en fura med dunder o brak
satte mig på svanskotan nåt så ini bängen
så jag tror jag tuppade av för några sekunder
hur som helst kvicknade jag till med en smärta till gränsen på outhärdlig
o med två hundar som ängsligt slickade mig i ansiktet
reste mig med stor möda o en kräkreflex de lux
men jag bet ihop, grät en skvätt o tog mig sedan hem
 
 
så var den här dagen förstörd
känner mig precis som bänken vid busshållplatsen 
nån hade kanske inte dubbarna på där heller
 
 
det blev naturligtvis ingen Qigong
jag som älskar att starta veckan med denna mjuka terapi
 
jag hade också tänkt plantera lite frön
det ställde jag in
hade börjat byta sängkläder innan jag gick ut
så det har jag hållit på med nu hela dagen
o är nu äntligen klar
 
vilken jädra start på veckan det blev
nu hoppas jag värsta smärtan lagt sig till i morgon
för då är det styrketräning o den vill jag inte missa
 
 
att jag travade iväg i fel skor
berodde nog på att jag fått vårkänslor dagen innan
så otroligt fint som det var då
 
 
men jag är ju inte blind o visste dessutom temperaturen ute
o kunde ju räknat ut att det var halkrisk
 
 
jösses vad man kan ställa till det
tur att jag inte bröt nåt i alla fall
sånt brukar ju annars äldre damer råka ut för vid fall 
 
 
jag tröstäter världens godaste små kvisttomater
dricker kaffe o bloggar stående
för nu är det synd om Irene
 
men tänker strax göra lite fruktsallad med marsansås
det botar nog det mesta
om inte annat är det i alla fall nåt av det godaste jag vet
 
 
vi har nyligen på nära håll fått erfara hur skört livet är
vilket gjort det viktigare o viktigare att ta vara på dagen o livet
o att njuta, är en del av det
 
nu är snön o halkan borta igen
men eftermiddagspromenaden gjordes ändå
i mina bästa o tryggaste ICE-buggar
 
man lär så länge man lever
 
 frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :