ramla inte

tisdag,
träningsdag,
fast mest träning av armar pga rovan jag satte på måndagen
klarade inte av att sitta så det blev stående eller liggande träning
 
 
onsdag:
var jag ute med min skyddsling 
vi åkte till Valbo köpcentrum
där hon fick shoppa loss
själv fick jag med mig hem en förpackning talgbollar
till utförsäljningspris, 5kr på Rusta
vi hann med både ett folktomt IKEA
Nya köpis, Valbo köpcentrum
mc Donalds o ÖoB i Sandviken
men då var det slut på pengarna på kortet
så då gav vi upp o åkte hem igen
 
 
hon nöjd o belåten,
jag trött med en skrikande huvudvärk
o en skärande smärta i ländryggen o "svansen"
ibland orkar man mer än man tror sig om
idag var en sådan dag
 
 
torsdag:
denna morgon var det äggmackans dag
eller det var det nog inte men jag bestämde så
så gott med Sempers glutenfria knäckebröd
 
 
behövde grunda ordentligt då jag bestämt mig för
att äntligen göra färdigt med omplanteringen av blommorna
gick som katten kring het gröt
men till slut måste jag ta tag i de två som jag struntat i redan förra året
detta på grund av att de växt sig fast i krukan
nu tog jag till reservplanen
 
 
det fanns ingen annan utväg
om det nu skulle bli av 
men ont gjorde det att behöva ta till våld
 
 
men nu är det gjort
o all jord o skit är bortstädat
o blommorna ståtar i nya krukor allihop
o har även förökat sig 
så nu kommer jag ha utförsäljning av blommor
när Sommar-Loppisen öppnar
om dom nu inte går o dör förstås 
av ren förskräckelse av all omsorg o ny jord
 
 
gammelhunden Casper, min stora kärlek
är numera så trött, han sover mest
går sakta på promenaden o har nästan helt slutat att leka
jag vill inte se dessa tecken, men kan ju inte blunda heller
han är också väldigt beroende av mig
 
 
följer mig överallt, till o med på toan
där jag nog gärna varit ensam en stund, men men
 
han sitter/ligger hellre i bilen
än blir lämnad ensam hemma
hans seprationsångest är stor o blir bara värre ju äldre han blir
han får följa mig vart än jag går, om det bara är möjligt
vill att han skall må bra
lille Junior han är mycket tryggare
o inte alls så ängslig, det är faktiskt rätt skönt
 
 
fredags-gott bakades som vanligt
idag fick det bli en härligt seg lite hård kaka
den heter Glutenfria Nougatrutor på Google
är en kaloribomb men också himmelsk goda naturligtvis
att äta "bara" en bit är en utmaning
för den smakar mer o mer o mer
 
 
tyckte lite synd om mig själv också
efter ett besök hos sjukgymnast idag
då ryggvärken efter fallet i måndags blivit mig övermäktig
så jag unnade mig de vackraste ekologiskt odlade tulpanerna
jag kan inte låta bli att titta på dem
då de är så magiskt vackra o annorlunda
jag har aldrig sett nåt liknande
 
det var min vecka på några rader 
det händer inte så mycket men den har varit bra
o det är jag så otroligt tacksam o nöjd över,
hoppas er också varit bra
 
men ,,,ramla inte, det gör ont,,,,,länge
 
frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anita

Härligt med omplantering av växterna ! :D

Svar: Ja, men vad det tar emot innan man äntligen kommer igång. 😊
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :