jag KAN !!!

helgens höjdpunkt
 

Untitled from Irene Ek on Vimeo.

fattar ni hur stolt, lycklig o euforisk jag kände/känner mig

inför det fakto att jag faktiskt både klarade av o kunde åka

det var hur roligt som helst

o jag kavade nog runt nästan en hel mil totalt

nu sörjer jag nästan idag, måndag 

över att varmgraderna o blåsten tar isen för mig

jag hade gärna åkte fler gånger denna vinter

 
mitt självförtroende har fått sig en riktigt skjuts
jag började ju cykla Mountainbike i somras
vilket gick förträffligt
nu testade jag långfärdsskridskor för första gången i mitt liv
som visade sig gå lika bra
 
jag KAN ju faktiskt !!
det gäller bara att VÅGA !!
 
 
eftersom det var en ljuvlig dag 
så fick vovvarna också komma ut på isen efter skridskoturen
vi gjorde oss en varsin lunch o sparkade iväg över sjön
alla trivdes vi i solen o med att för första gången i år äta ute
 
 
på kvällen bara måste jag fira dagen som gått
dessutom var det ju Mello-final med allt vad det innebär
så en flaska bubbel delades det på
o sen sjönk jag ner i TV-soffan trött nöjd o bubblig i kroppen
jag dricker ju nästan aldrig vin, men OJ så gott detta är
testa gärna, rekommenderas !
det finns en Rosa flaska av det också, 
men den har vi inte testat ännu
 
 
söndagen visade sig vara en mulen o halvregnig dag
men vi drog i alla fall iväg till Silfhytteå o sjön Fullen
vi tänkte åka en liten sväng även denna dag
o hurtiga drog vi iväg, men hu så svåråkt det  var
mjukt, snöis o kärvt värre
jag stakade så länge jag orkade
sen vände jag hemåt igen, gav upp o tog av skenorna o gick
det var det enda möjliga för mig i detta underlag
men vi var ute en stund i alla fall
svettiga blev vi o nöjd var kroppen när vi kom hem
o i dag måndag töar det o blåser friska vindar
så nu far nog isen all världens väg
det var ju lite snopet, när jag äntligen kommit mig för att åka
 
 
snön försvinner fort nu
o det står inte på förrän knoppar o grenar slår ut i full grönska
en mycket märklig vinter har vi haft
alhängen o kottar trängs på grenarna o vittnar om det som komma skall
o vet ni alldeles strax är det sommartid också
bara en sån sak
 
 
måndagar har blivit bakdag för mig
inget undantag i dag heller
så efter Qigong o hundpromenad satte jag igång
det fick bli två Chia-bröd idag
 
 
ett bakat av vanlig Semper mix det andra av Grovt Semper-mix
som vanligt när det gäller bröd, Glutenfritt eller ej
smakar det ljusa brödet himmelskt
o det grova smakar "nyttigare"
det är så roligt att baka igen
nu när jag börjar hitta finessen med det Glutenfria
för det är sannnerligen inte alls lika enkelt 
eller ens lika gott alla gånger
har floppat ordentligt innan jag hittat rätt
men aldrig gett upp
 
 
lika ENVIS
i vad det än gäller
en bra egenskap att ha
om man kan hantera det rätt
vilket jag tränar på fortfarande efter 65 år
 
Frid Irene
 
PS. 
kunde inte låta bli
men visst är de löjligt lika varandra
Stjärnmäklaren Fredrik Eklund
o Mellovinnaren Robin Bengtsson
 
 
 
"fel låt vann som vanligt " 
 
slut för idag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :