före o efter

lovade ju återkomma angående mitt frisörbesök
här kommer resultatet
 
 
 
åkte in till frissan trött, grå o långhårig
 
kom hem lika grå o trött men super-korthårig
det känns i alla fall riktigt bra
jag trivs som androgynt kortklippt
det är en helt ny erfarenhet i livet
men som jag varit modig nog att testa
nog om det...
skrev ju igår om min ångest jag bär på
idag vet jag att den har många olika skepnader
för med posten igår kom nämligen dessa
 
 
o det om nåt är ångestladdad 
jag är helt enkelt usel på skridskor
det finns en anledning till varför jag i 65 år undvikit att skaffa sådana
men nu måste jag även ta tag i denna demon
vill ju inte dö nyfiken eller ångerfull
så på´t bara
hur svårt kan det va
 
 
dock räddades jag idag av all nysnö som kom igår
den ligger som ett skyddande täcke på isbanan
o det betyder "ingen skridskoåkning" idag i varje fall
men jag vet att till helgen kommer jag nog inte undan
vet inte riktigt hur jag känner för det
ont kommer det nog att göra tror jag
både i självkänsla o kropp
återkommer med information o bilder
om o när det finns sådan att avge
de sa på Vädret på TV att vårenvärmen är på G
det kanske blir min räddning detta år
nåja, vi får se tiden an
snygga var skridskorna i alla fall o det är ju viktigt
eller.....
nu skall vi åka till Långshyttan, vovvarna o jag
först lite styrketräning, sedan en sväng till min "skyddsling"
innan jag o väninnan Nilla
skall ut med våra pälsklingar på lite vinterpromenad
sen blir det go-fika, prat, skratt o kanske även en o annan tår
vi brukar ta hela registret när vi ses
trots mulet o grått väder
ser jag så fram emot denna dag
 
för idag är en bra dag
att ha en bra dag
 
 
Kärlek till Er alla
Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :