Välkommen 2017, må du leverera !

dagarna som gått har varit så trevliga
både hundarna o jag hade separationsångest
när det packades i gästrummet o det var dags för avfärd
 
 
yngste sonen o hans söta Angelica
skulle fara vidare för att fira Nyåret i Stockholm
med Viktors gamla kompisgäng
 
vinkade av dem o där o då gick luften ur mig
varit i farten sedan i onsdags
inte vilat eller känt efter
bara haft trevligt
 
 
då passar "tröttheten" på att ta ut sitt
att jag ens kom ur pyjamasen
in i duschen o i min lilla svarta
det är en gåta,
men mitt i allt trötthetstöcken
stod de nya julklappstofflorna 
så där tog det nyårs-glammiga slut
kröp i dem o upp i soffan bredvid mannen min
där blev jag kvar till det var dags för sängen
 
 
sängen som för övrigt delades av alla familjemedlemmar denna natt
det är enda gången de får sova med oss
hundarna alltså,
eftersom de är maniskt rädda för fyrverkerierna
o smällarna som hör till detta otyg
men faktiskt o märkligt nog
sov de tryggt med oss när tolvslaget kom 
o vi fick uppleva det längsta
o absolut värsta fyrverkeriskådespel någonsin
kanske är det som min snälla veterinär skojade o sa
att vi får hoppas att de får lite åldersdövhet
så de slipper dessa traumatiska upplevelser
 
 
nyårsaftonen var även i andra avseenden annorlunda
den var nog en av de varmaste jag varit med om
 
 
jag firade ett år som sockerfri
så idag 1 januari 2017 firade eller rättare sagt fuskade jag med
en bit äppelkaka till förmiddagskaffet
samt en bit dadel o valnötskaka med Nougat till eftermiddags kaffet
allt bakat Glutenfritt naturligtvis
det tyckte jag att jag var värd
 
jag firar också ett år på gymmet alldeles strax
två gånger i veckan tränar väninnan o jag
nåt undantag har det blivit, men inte många
dessutom likadant med Qigong varje måndag
även där nåt undantag men annars regelbundet
 
sedan är jag 100 % glutenfri sedan 11,5 månader
vilket givit mig ett helt nytt liv o mående
det är den största hälsovinst jag någonsin fått i mitt liv
 
minus 24 kilo har det nya livet inneburit
Grattis till mig !
 
 
appropå till mig
fick en bok av Täby familjen i julklapp
som heter Boken om mig
i den skall jag skriva ner mitt liv till mina efterlevande
så det är min mission under 2017
att fylla alla 303 sidor med sånt jag vill dela med mig av från mitt liv
det kan bli både jobbigt, känslosamt men också glädjefyllt o roligt
 
 
appropå roligt o känslosamt
mannen min fyller ju jämt om några dagar
o chockade, känslosamma, fyllda av kärlek delat med skräckblandad förtjusning
fick vi den mest UNDERBARA kärleksgåva av yngste sonen o hans sambo
 
vi skall åka till Kakslauttanen (klicka på namnet)
o övernatta i det mest ultimata man kan 
samt kanske få uppleva de mest spektakulära Norrsken som bara finns där
 
 
sen hur vi skall ta oss dit då det är 110 mil med bil enkel resa
då det ligger i Norra Finland 25 mil norr om Polcirkeln
är nåt vi nu klurar på o måste lösa på ett bra sätt
att flyga är ju inte någons favorit, för varken mig eller Stefan
men ändå lutar det åt just flyget trots byte i Helsingfors
för ytterligare några timmars flygning upp till Ivalo
o ändå är vi inte framme utan har 
fortfarande 3,5 mil med nån form av transfer
buss med glastak, hundspann eller via snöskoter
innan vi kan checka in
 
 
men vilken present o vilken upplevelse det kommer bli
det toppar allt jag någonsin gjort i mitt liv 
jag har kollat på 2 nätter i April, JÖSSES !!
jag säger det igen vilken otrolig GÅVA / PRESENT
den förvånade o djupt tagne pappan fått
 
 
o det är antingen Small Glass Igloo
eller en Kelo-Glass Igloo vi skall bo i  !!!!!!!!
 
detta kommer det att ta tid att hämta sig ifrån
inte undra på att luften gick ur mig igår
jag tappade fattningen helt när gåvan överlämnades
o det tillsammans med en fin o känslosam dikt
överväldigade o känslosamma satt vi helt tysta o tagna en lång stund
men också samtidigt så otroligt stolta o fyllda av kärlek, 
 
så mycket kärlek ....
 
 
aldrig hade jag trott eller vågat önska mig en sådan gåva
mycket mindre pappan i huset
som är den rättmätige ägaren till Presentkortet
o den som fyller år
 
så vill ni överraska någon ordentligt
ge bort en upplevelse, ett minne för livet
för det är verkligen nåt att se fram emot
 
 
jag som tyckt att våra solnedgångar varit makalösa
skall nu få uppleva Norrskenets magi
liggandes under så nära man kan komma, bar himmel
 
frid på er // Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :