några underbara Sälen dagar

 
lovade ju återkomma om vår lilla semestertripp
som jag skrev om i förra inlägget
 
 
den gick till Lindvallen Sälen
med boende i Bruna Byn som är en liten favorit
 
 
det var en av presenterna ifrån mig till mannen min
då han fyllde jämna år (60) i tisdags
 
 
som vi njutit dessa dagar
maken i backarna dagen lång
 
 
jag o vovvarna på underbara långpromenader
o massor av god o välgörande vila
 
 
det är helt perfekt att bo vid Gustavbacken
nära till o alltid bra preparerade backar
samt en fantastisk utsikt från stugan på kvällen
 
 
som sagt helt underbart med några semesterdagar
såhär i trötta Januari månad
testa gärna det om ni har möjlighet,
relativt billigt boende är det då också
jämförelsevis mot sportlov o påsklov
 
 
hundarna som haft det kungligt under vistelsen
var ändå toppenglada över att komma hem
"borta bra men hemma bäst"
 
idag Torsdag ( vi for hem en dag tidigare pga av dåligt väder)
tränade jag sista gången i Vasahallen
träningen gick bra, men känslan o upplevelsen var sådär
det har tillstött lite "problem" med ungdomar på hallen
enligt polisen som kom dit idag
man skall dessutom köra tester på steroider under en längre tid
alltså skall man behöva det på ett kommunalt gym ??
dessutom var det ett väpnat rån där förra veckan
mot kassapersonalen, fasiken vart är vi påväg !!
avskyr att behöva känna mig otrygg där jag befinner mig
 
så nu känns det bra att byta 
vi ser fram emot det o hoppas vi skall trivas o bli "fitta" som bara den
 
dessutom har maken fått massor av träningskläder i present
så kanske kan vi få med honom också så småningom
så då kan vi känna oss riktigt trygga =) 
 
idag gjorde han dessutom i ordning långfärdssskridskor till mig
jag som inte alls kan åka skridskor överhuvudtaget
så just nu förbereder jag mig mentalt
eftersom jag i ett svagt ögonblick lovade testa nu i helgen
jösses !!
 
skidor har han också fixat
både på längden o utför
så även där blir det svårt att komma undan
 
känner redan nu hur ångesten jobbar i bakhuvudet
innan jag ens testat det ena eller det andra
 
nåja det ger sig
som allting annat
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej.
Jag har bläddrat lite i din blogg efter att jag sökt info om ms.
Din beskrivning av din bakgrund kändes som om det var min historia.
Vet inte riktigt hur jag söker i inläggen för jag är dålig på att läsa bloggar.
Jag är intresserad om det var ms eller något annat du har.
Jag är 39 år och har så mycket frågor.
Frid tillbaka 😊/miriam

skriven

Kommentera inlägget här :