kärlek

 
det är underbart att resa bort ett par dagar ibland
men visst är det otroligt skönt att vara hemma igen
jag älskar vårt hem o utsikten vi har 
blir varm i hela kroppen av den
kan dessutom inte se mig mätt på den
oavsett årstid o väderlek
tom gångarna vi skottar åt hundarna 
får mig att le inombords
 
 
ja hundarna ja
de har också visat sin glädje sedan vi kom hem
de är lekfulla o spralliga, vill ut o pinka in reviren igen
o är inte helt lätta att fånga på bild tillsammans
 
 
Casper är numera en gammel-hund, fyller 12 år om lite drygt en månad
som jag älskar den hunden o min tacksamhet till fam. Linderfyhr
som vi fick honom som sexåring av, är stor o varm
varje dag tillsammans med honom är en gåva
han luktar dessutom så gott så jag kan inte låta bli
att sniffa honom ovanpå på huvudet mellan öronen stup i kvarten
tur han är en tålmodig hund o låter mig hållas
 
 
vi har ju en till vovve, en liten Junior
som gått o blivit 10 år o äntligen lite tuffare
den lille sötnosen
 
 
han är ju ändå en terrier, vilket han inte fattat tidigare
men nu har det hänt att han sagt "ifrån" till andra vovvar
istället för att lägga sig på rygg, undergivet
han vågar sig ut som förste "man" på baksidan numera 
trots mörkret =)  för att kvällskissa
han vågar äntligen om än med lite tvekan
vara med o leka med barnbarnen
vilket Casper tok-älskar,
han ligger/sitter mitt i smeten o knycker det han kommer åt
 
jag gillar den "nya" Junior 
synd bara att han fått problem med bakbenet
som han opererade för 2 1/2 år sedan
det gör att vi begränsar de tuffaste lekarna numera
men naturligtvis är det dem han gillar mest
men att operera om korsbanden som gick av
låter sig inte göras
så han får finna sig i att lekarna numera är av den lugnare sorten
om än han tycker att vi är supertråkiga då
 
 
vacker solnedgång även idag
förstår ni varför jag ofta sitter i burspråket o njuter av utsikten
att bo som vi gör är en förmån
 
är oändligt tacksam
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :