dagarna går

o jag hinner liksom inte med
sen sist har jag som vanligt gjort en massa
men det känns som om jag mest suttit rakt upp o ned
stirrat ut mot ingenstans i horisonten
 
 
vet inte vad det är som hänt i kroppen
men plötsligt får jag attacker av andnöd, hjärtklappning o svår ångest
det är en helt ny företeelse för mig
o är nu abrupt medveten om att ångest
det har jag aldrig någonsin lidit av tidigare
hade önskat att aldrig få det heller
men attackerna går inte att stoppa för tillfället
jobbar målmedvetet o kognitivt 
så som med det mesta i mitt "KAN SJÄLV" -liv
kommer jag att vinna över även detta
så det så
 
nåja,
sen sist har jag 
 
 
bakat Kärleksmums till min goa granne
som äntligen kommit hem från sjukhuset igen
inte i perfekt skick, men vid gott mod
en mycket tapper man,
som jag ville uppmuntra med lite "go-fika"
 
 
 
tränat regelbundet på gymmet i Långshyttan
 
 
gått på blank-is vägar på hundpromenaderna
tur jag är ICE-bug ägare,
utan dem vore inte promenad möjlig
 
 
lagat matdosor för hela veckan 
samtidigt som jag "åkte skidor på Lugnet i Falun"
o såg Calle Halfvarsson o Stina Nilsson
åka som om det brann i brallorna på dem
så otroligt duktiga åkare vi har i Sverige
hoppas att de aldrig råkar ut för dopingmisstankar eller annat skit
 
 
slutat med gröt-frukost ett tag
då jag ätit mig fördärvat trött på det
nu är det ett gott hembakat bröd
o ett par Riskakor som gäller ett tag
kaffet däremot är detsamma varje dag
svart, nybryggt o Zoegas
 
 
ätit gott o nyttigt varje lunch
idag var det kycklingsallad
o imorgon väntar det bästa jag vet, Torskrygg
äter ofta fisk till lunch
då vi bara är en i familjen som diggar fisk
 
 
upptäckt att väderappen i min iPhone
skulle behöva en ordentlig uppgradering
då den visat fel väder i flera veckor nu
idag skulle det enligt den vara solsken
o längre ifrån sol än just nu är det svårt att komma
det snöar faktiskt för tillfället
 
 
till o med vovvarna ser undrande ut
men glömmer snart snöandet
o kissar otvunget på träd o buskar under mattes överinseende
då en granne till oss hört vargen yla tidigt i morse
alldeles häruppe på Klacken
sånt ogillas faktiskt mer än att vädret inte slår in
 
 
appropå ingetnting
den här herren fyller 12 år om exakt 27 dagar
o jag tycker han bär sina år med grace o heder
en mycket vacker hund i mina ögon
är oerhört tacksam för honom
 
frid, värme o panikfritt önskas Er // Irene
 
 

Kommentera inlägget här :