återfall

haft ett återfall i mitt sockerberoende alla redan 
detta trots att det bara är den 19;e januari
åt nämligen en bit av min ljuvliga glutenfria Mandelmassekaka i dag
(nyfiken ? klicka här )
o i den finns det en hel drös just av det jag försöker undvika,
nämligen socker, både i mandelmassan o Nougaten ovanpå
visserligen tar jag bara hälften av Nougatmängden,
men skall ju ändå kunna låta bli att äta
 
 
men god är den o det finns en STOR nackdel med den
för trots att den ligger i frysen kan man äta den direkt
rakt av, bara sådär o den smakar lika ljuvligt hur som
tinad eller otinad
 
det här är en kaka som gör succe oavsett om man tål Gluten eller ej
 
om man nu skall säga nåt positivt om det hela
så valde jag den mindre biten
för på nåt sätt var jag liksom ursäktad då,
o fick förlåtelse någonstans utifrån universum för min synd
trots att jag bara lurade mig själv,
för det var ju inte storleken som var avgörande
utan just svagheten i falla för frestelsen ATT ÄTA BITEN !!
 
 
det här med att baka glutenfritt
eller ens att laga mat glutenfritt
är inte helt enkelt o okomplicerat
idag var det dags att baka ett av de enklare brödrecepten 
(nyfiken på brödet ? klicka här)
ändå krävs ett multum av olika "mjölsorter"
o annat smått o gott
som tur är plockar jag alltid fram allt innan jag börjar
för trots att jag verkligen STOR-handlade idag
hade jag glömt den viktigaste ingrediensen Glutenfritt mjölmix
men hittade lite rismjöl i gömmorna
så det ordnade sig ändå till slut
 
 
appropå ordna sig
kom på att ni mina läsare kanske kan hjälpa mig
jag brukar beställa kläder från den här sajten http://www.newchic.com/
o igår hittade jag äntligen mina Mockastövlar !!!!!!!
på en av deras förslagsbilder 
just denna modell har jag letat efter i flera år nu
men till min enorma sorg finns de INTE någonstans på deras säljsidor ???
 
åtminstone hittar inte jag dem
jag tror jag blir tokig, har försökt kontakta dem
men inte fått nåt svar
men så kom jag tänka på Er mina vänner
om ni hittar dessa stövlar någonstans
antingen på nätet eller i en fysisk affär
hör av er direkt till mig då
jag bara MÅSTE ha dem !!!
kosta vad det kosta vill
jag har storlek 37,5-38
 
phju, nu känns det bättre i kroppen
nu när jag vet att jag har många ögonpar som letar
 
 
 
för att helt byta ämne
så är det lite märkligt hur man förändrar sig genom åren
var så trött på alla foton som hängde o stod överallt
när vi flyttade in i vårt nya hus
att alla förblev ouppackade, ända tills nu i höstas
plötsligt saknade jag dem igen
o nu har jag ständigt uppdaterade bilder på barn o barnbarn
pratar o pussar på dem lite när jag dammar 
o njuter av vår fina stora familj
så nu får de förbli framme o förnyas varje gång det tas nya bilder
för fler än såhär får jag inte plats med på byrån
så föds det fler barnbarn får jag problem 
 
jag har ju inte ens framkallat o ställt upp ett bröllopsfoto på oss
o saknar ett aktuellt på vackra dottern
så kanske får jag lov att ta till hyllan jag har mina fina Iittala ljuslyktor på
ibland får man offra sig för den goda sakens skull
 
 
tänkta avsluta dagens inlägg med lite vackra bilder
Stefans fina bukett han fick i avtackningspresent igår från sina ex-kollegor
så otroligt vackert komponerad o fin i färgerna
 
 
samt soluppgången i morse vi fick uppleva på morgon-kiss-promenaden
 
o den lika vackra solnedgången nu ikväll
där dimmorna rullar in över åkrarna
 
 
livet är gott hörrni, glöm inte det
även om jag kommer ha träningsvärk i morgon igen
efter gym-passet idag på nya gymmet som jag bara älskar
 
o det bästa är nog de roliga mötena med alla gamla vänner o bekanta
märker nu att jag faktiskt saknar/t dem, mer o mindre naturligtvis
o tryggheten i att vara en i gemenskapen, samt att ha ett stort socialt kontaktnät, 
nästan 30 år i lilla Långshyttan har ju byggt upp ett stort o tryggt sådant
 
jag har absolut bästa vänninan här på bruket
men vad händer om nåt går fel
blir jag helt ensam då
för visst "känner" jag folk här
men mer än så har det inte blivit ännu
för det är inte lätt att komma in i redan etablerade konstallationer
 
nåja, det ordnar sig nog med sånt också
jag lämnade ju Hofors en gång, nåt jag aldrig ens drömt om att göra
o det gick ju bra, kommer bara inte ihåg hur lång tid det tog
innan jag kände mig hemma, trygg o accepterad
 
en liten reflektion bara 
det måste ju finnas lite allvar o substans med i varje inägg 
eller hur
 
frid Irene
 

Kommentarer :

#1: Åsac

Hej Irene, vad roligt att se att du har ork över till din blogg igen och mår så bra, hoppas det får fortsätta så i många många år till. :-)

Har hittat förslag på dina stövlar, så nära det går att komma. Finns i http://www.newchic.com/boots-3599/p-1102316.html

och, om du vara lite "wild and crazy" så är dom här i samma modell fast högre. Flera färger att välja mellan!
http://www.newchic.com/boots-3599/p-914178.html

Ska jag snoka vidare mer precist på modellen så säg till! :-)

Svar: har redan köpt de höga stövlarna, men de har inte riktigt rätt brun färg o är inte riktigt det som jag tänkt mig. Dessutom var de fodrade o har en ganska kraftig gummisula, jag skall ha mina i sommar till klänning är det tänkt =) Fortsätt gärna leta, jag är så tacksam för all hjälp. Ja jag saknade att blogga, så jag började igen före jul, det är ett kall jag har tror jag att skriva. Tack, för kommentaren, det är så roligt när nån skriver några ord =) // Irene
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :