året kunde börjat bättre

 
igår Måndag, som för övrigt brukar vara min bästa dag
var jag helt utslagen hela dagen
tröttheten eller fatiguen som den egentligen så fint heter,
är på All-inclusive besök
var han kom ifrån har jag ingen aning om
för inte hade då jag bjudit in honom
men har märkt ett tag att han smugit runt knutarna
egentligen ända sedan jag var förkyld o sedan fick UVI
 
så det måste vara en Man-cold jag hade smittats av
för det har jag hört, är en nära döden upplevelse varje gång
det drabbar en man,
 
 
 
nåja, idag sträckte jag på mig, spottade i nävarna
hoppade in i duschen, låtsades vara vid god vigör
o for iväg till stan för att träna !!
 
träningen uteblev !!
tråkigt nog idag igen,
fast det visste/kände jag redan innan jag for
men att veckohandla måste jag
så det prioriterades istället
 
 
trots stadig lunch vid hemkomsten
var all bränsle i kroppen förbrukad efter min lilla förmiddags utflykt
så jag gick långa rundan med hundarna bara på ångorna o reserven
märkligt att man orkar så mycket mer än man tror sig om
för runt kom jag, hem kom jag,
men skakade som ett Asplöv efteråt, i mer än en halvtimme
 
det som grämer mig mest
är att jag haft nästan ett helt år som piggelin
mått så oerhört bra o njutit av var dag det varat
o sakta byggt upp mig i tron att nu, nu har allt vänt
 
o sedan ställer en jädrans förkylningsbacill till det
jag som aldrig är förkyld, så typiskt
 
har så svårt att hantera bakslaget jag drabbats av
trots att jag visste att det kunde komma
men sånt går liksom inte att förbereda sig inför
 
nåja,
slut med gnäll för idag,
tack för att ni "lyssnat"
 
 
för gnäll har vi nog av hemma här just nu
Junior går omkring o gnäller/piper oavbrutet
trånar o suckar,
för ute finns dofter som får hans stackars hormoner att gå i spinn
nån "vacker dam" har lämnat "lockelser" till honom
o han har gått o blivit helt bindgalen o kär, stackars lilla hund
 
jag har hotat med, Kastreringschip
nåt vi testat en gång tidigare
o lugnare hund får man leta efter
men husse tycker att vi skall stå ut
han är inte så inne på det där med kastrering
även om det är via ett chip
så ryser han vid bara tanken
 
vi får se, såhär står man inte heller ut att ha det
o inte lille Junior heller för den delen
för han kommer inte till ro alls
 
lite svårt att komma till ro har jag också
då jag returnerat ett paket idag utan att lägga i retursedeln !!
duktig som jag är skyndade jag ner till "kiorren"
innan lantbrevbäraren hämtade paketen
för jag ville så gärna att det skulle gå iväg just idag
nu måste jag ta tag i det i morgon,
ringa samtal, förklara o reda ut
o det är liksom ett projekt för mycket
när hjärnan inte är med i matchen
 
hoppas verkligen den vill samarbeta i morgon
för jag behöver inte bara ringa samtal
jag är i skriande behov att baka Glutenfria bröd till mig
o dessutom är det städdag med Julgransplundring
med allt vad det innebär
 
 
då jag tänkt att vi skulle komma hem till ett nystädat o julfritt hus
efter vår planerade minisemester i Sälen
 
jaja, den dagen den sorgen
än finns det tid
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :