ÄNTLIGEN

 
inatt kom snön
tredje gången gillt denna vinter vi vaknar till 2,5 dm snö
så nu får den lov att stanna vintern ut
älskar nämligen ljuset som kommer med den
trots att det snöat o varit mulet hela dagen
har det varit ljusaste dagen hittills
o så mycket vackert den skapar
 
 
lille Junior gillar snön om den är bortskottad
så han inte drunknar i den
det fixade naturligtvis husse på eftermiddagen
härliga kringelikrokiga stigar på baksidan
 
 
lekfullheten hos den åldrige hunden kommer fram med snön
o han vill gärna spela fotboll
fast bollen numera är bortom all räddning
 
 
då jag inte bara är "in i döden trött"
utan plussat på med yrsel nu också
fick jag noga välja mina fighter idag
hade ju tänkt att hinna baka, städa bort julen o städa huset 
 
men jag o hundarna gick till vänninan o fikade istället
vilket räddade hela förmiddagen
hundarna fick dock sitta fint o vänta i hallen
 
Casper vaktar noga mina ICE-bugs
det känns tryggt
 
 
eftersom det redan var fullt ös i köket av vovvarna som bor i huset
Tilda o Åke visade "pojkarna" va kul man kan ha tillsammans
trots att storleken inte riktigt synkar
 
 
men eftersom jag är en tjurig envis dam
fick det lov att bli nåt av det jag bestämt
så bakade världens godaste Mandelmassekaka
(glutefri förstås) samt
 
 
ett bröd på mix jag köpt på LIDL som väl smakade helt OK,
men inte mer än så
 
 
enkelt var det o fint blev det 
o  det hade en god hård skorpa runt om sig
det är precis det jag är ute efter
då jag saknar tuggmotståndet i alla glutenfria bröd
tycker det mesta får sockerkakskoncistens
 
 
o vet ni
när jag ändå var i farten åkte julen undan också
så nu återstår bara städningen av huset
orkar eller hinner jag inte det så får det vara så
jag har varit "duktig" så det räcker idag o för hela veckan
detta trots att jag knappt kunde stå på benen i morse
på grund av allt snurrade 
 
 
jo förresten jag ringde några samtal också
så nu är det bestämt...
vi börjar träna efter den 16 jan 2017 i Långshyttan
spännande ...
o mitt returnerade paket utan reursedel i,
ja det löste "Jocke" på tre sekunder
så nu kommer jag sova gott inatt
för "to do"-listan är så gott som avprickad nu
 
sånt gör gott nu när jag inte mår så gott
 
så i det stora hela 
har jag som vanligt haft en riktigt bra dag
lite skavanker hör väl till antar jag
om inte annat så är jag rätt van vid dem numera
om än jag har svårt att acceptera dem
 
Frid mina vänner o läsare
Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :