redovisning

Så skönt det är
när man känner att förkylningen besegrats ännu en gång
nu gäller det bara att få igång trött kroppen igen
jag smygväcker den imorgon bitti med Qigong
sen är det bara att ta tag i gymmet igen
som jag längtat...eller vad det nu är jag känner inför det
 
 
jag har verkligen gett kroppen den tid den ville ha denna gång
så nu vill jag inte veta av några bakslag eller repriser av nåt elakt
 
 
i fredags till exempel var vi ute mestadelen av dagen nere vid sjön
 
 
vi tog is-promenader, vi go-fikade i solskenet o vi tankade D-vitaminer
nåt jag verkligen lider brist på just nu, känns det som
tror till o med vovvarna njöt lika mycket som jag
 
 
sammanfattar dagen så här
med ett stort SMILE
 
 
jag har inte bara lallat runt o njutit
jag har pysslat till det lite hemma
har ju så länge velat ha ett "titt-skåp" till våra hästar
nu har jag det o jag blev toknöjd
så roligt när det man tänkt blir bättre än bra
 
 
jag har ytterligare ett likadant skåp
det tänker jag sätta upp i gästrummet
o fylla det med "minnen"
måste bara fixa dörren till det först då den är lite racklig
men sen så....
 
 
har väl lite mer MÅSTE fixa som ligger över mig
senast den 28 februari måste Årsredovisningen för min "skyddsling"
vara inne på kommunens Överförmyndarkansli
varför jag skjuter det framför mig till sista sekunden varje år
fattar jag inte, blir ju bara stressad o får småpanik av det
nu måste jag ta tag de papper o uppgifter i morgon som fortfarande saknas
o sedan räkna ihop o deklarera allt
o dessutom sammanfatta året i ett litet memorandum
så får det bli som det blir sedan..
jag önskar så att slippa detta
men dels vill ABO ha mig kvar
o kommunen har STORA bekymmer med att rekrytera Gode Män
eller Förvaltare, som ju jag är då
men känner att jag att jag kommit till vägs ände 
jag är totalt slut o uttjatad o vill verkligen inte mera nu
att det sedan är underbetalt, otacksamt o oerhört psykiskt krävande
gör ju inte saken bättre
men jag kan hålla huvudet högt o känna mig nöjd
för jag har aldrig tappat fattningen eller varit "dum" mot min brukare
trots att det funnits både skäl o anledning till det mer än en gång
 
det handlar om respekt, helt enkelt
 
 
tack för att ni "lyssnat" på mitt gnäll
men det vill gärna bli så
när den där satans redovisningen ligger över mig
o dessutom under tidspress nu också 
(mitt eget fel, jag vet, men ändå)
 
 
mina alla hjärtans blommor har vissnat nu
o det börjar bli dags att ta tag i mitt andra "MÅSTE"
det att plantera om blommorna
skall bara köpa blomjord först
sen så ....
 
 
förresten, jag har ändrat mig vad det gäller Sommar-Loppisen 
kolla in länken ovan, där kommer all info så småningom
jag kommer ha öppet lite i sommar trots allt
men inte alls lika ofta 
lovade dottern det i en svag sekund
o nu längtar jag faktiskt 
trots att jag var så på det klara med i höstas att aldrig mer !!
kommer lägga ut När Var o Hur lite senare när jag vet
o även visa lite bilder o tider här på bloggen
 
så nu har ni nåt att se fram emot även ni följare
för i år tänker jag försöka lägga ut så mycket bilder jag bara hinner
man måste vara om sig o kring sig
om man vill sälja o locka kunderna till Klackvägen
 
 
Frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :