Opera Källaren o Hamburger Börs

i torsdags for jag iväg ner mot dottern i Bålsta
 
 
eftersom hon bjudit mig på Danny Saucedos show på Hamburger Börs
 
 
så förväntansfull o lycklig for jag iväg i lilla Skodan
ordnat med hundpiga o fixat mat till maken
så allt var i sin ordning
trodde jag
 
 
Casper villle dock annat
han har sån sepratationsångest o det visar han tydligt
nu blev det svårt för matte
som stålsatte sig o for iväg i alla fall
lite för fort visade det sig
för nästan framme i Horndal
kom jag på att jag glömt kvällens stass hemma på galgen
bara att vända om åka tillbaka 2 mil
hämta kläderna o göra hundarna besvikna ännu en gång
 
 
väl framme ombytt o klar o nerskjutsad till Bålstas station
hittade jag ett tåg som tog mig ner till Stockholms central
 
 
visste att Sofie väntade vid Åhlens
men hua vad folk o bilar det finns i storstan
 
 
så här många o mycket 
som jag träffade på under tio minuter
ser jag inte ens på en vecka där jag bor
 
 
nåja, hittade dottern o eftersom vi var tidiga
tänkte vi passa på att ta ett glas vin
på nåt trevligt ställe
 
 
det blev anrika Opera baren,
vilket var oerhört tjusigt o häftigt för en lantbo som mig
fast om jag skall vara ärlig
så trivdes jag som fisken i vattnet i denna miljö
helt makalöst vackert
 
 
när det sedan var dags att gå till Hamburger Börs
ökade pulsen o förväntningarna steg
 
 
när vi väl fick maten, som för övrigt var underbar
hade vi hunnit dricka ur vinet för länge sedan
sånt räknar man ut, eftersom det är drickat restaurangen 
tjänar in pengarna på
så ett glas vin till fick det allt bli
detta trots att vi redan delat på en flaska 
för Friterade kinesiska räkor som förrätt
o helstekt fjällröding med tillbehör till huvudrätt
tarvade faktiskt det
o med lättdrucket o gott vitt vin
så var det inte alls besvärlligt att få ner det till maten
 
 
showen, ja den var alldeles för kort, i mina ögon
jag njöt, sjöng med, lyssnade o mådde bara så gott
jag gillar verkligen Danny Saucedo, ålder o tantvarning till trots
 
 
vilken kväll jag hade, HELT UNDERBAR !
tusen tusen Tack för den, dotra mi`  !!
 
 
fredagen var en enda lång mysdag
med dottern o barnbarnen i Broby backar
 
jag lite "bakistrött" alltså inte fyllesjuk
utan den där tröttheten jag inte rår på
pga av en parasit som flyttat in i min kropp
 
 
innan jag for hem på lördag förmiddag
passade jag på att hälsa på sonen o hans familj
i Upplands-Bro, som ligger nästgårds till Bålsta
måste ju träffa så många av barn o barnbarn som möjligt
när jag ändå är ute på äventyr
 
 
hemresan på lördags förmiddagen
var inte speciellt mysig alls
i Bålsta regnade det o var underkylt på vägbanan
i Avesta full snökaos
o sista biten hem var det ishalka de lux
men allt gick bra o en trött nöjd Irene
blev mottagen o överöst av nospussar vid hemkomsten
det är skönt att vara saknad
 
 
nu var det bara att packa upp
vila sig i form till kvällen
o årets första Mello
som enligt mig var en riktig flopp
fast låtarna som gick vidare direkt, var väl ganska OK
dock är jag alltid "utvisad" till gästrummet eller sovrummet
eftersom Stefan vågar vägra detta spektakel
så där låg jag o hade eget mys kvällen till ära =)
 
 
det fick duga med hårdbröd o vatten
eftersom jag festat o ätit gott i dagarna två
nån måtta på frosserierna får det allt lov att vara
 
frid värme o kärlek till er alla ! 
Irene
 

Danny Saucedo feb 2017 from Irene Ek on Vimeo.

Kommentera inlägget här :