minnet sviker

 
det blev vinter igen i Stjärnsund
inget konstigt med det för det är ju bara februari
 
 
o så som vi har njutit de här dagarna
 
 
vi har sparkat runt på Gryckens is
hundarna älskar det o jag mår också oförskämt bra av det
 
 
fikabesöket av Eva-Lisa P o Inga-Lisa P 
var höjdpunkten denna vecka
visserligen har jag både gått på Qigong
tränat på gymmet två gånger
men att ha lite glatt fika-främmande slår allt
 
 
eftersom det blev en bit över av det Glutenfria
så körde jag en fika-repris igår fredag eftermiddag
då jag kände mig nöjd med livet efter att ha städat huset
åkt två sparkvändor på isen med vovvarna
 

Untitled from Irene Ek on Vimeo.

men nu får det vara bra med godsakerna ett tag
jag kör ju fortfarande sockerfritt (nåt jag mår oerhört bra av)
o om än denna kaka är sötad med dadlar 
så triggar det ändå igång den där sockerkicken i kroppen
vilket bara är en falsk energikick o väldigt snabbt övergående
men väldigt triggannde för sockerberoendet
 
 
dessvärre har jag även vilat mycket
då jag inte är i riktigt högform ännu efter förkylningen
jag drog på mig när jag var på Hamburger Börs o svirade runt
men sakta men säkert hittar jag formen igen
allt har sin tid, heter det ju
 
 
det har säkert hänt mycket mycket mer sen sist
men just nu finns det inte att plocka fram ur gömmorna
det är lite så här nämligen i hjärnkontoret för tillfället
 
men återkommer 
nu måste jag ut i solskenet
har massor av D-vitaminer att fånga
då det är brist på just sådana i kroppen 
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentarer :

#1: Longevity - en blogg om hälsa

Härligt det ser ut

Svar: Ja det är helt magiskt att åka på isen nu !
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :