som vanligt

 
som vanligt hinner det gå en vecka 
innan jag kommer mig för att uppdatera
det får ni nog stå ut med nu över sommaren
eftersom jag öppnat Sommar-loppisen
håller på att göra färdigt i trädgården o växthuset
odlar fröer o driver upp plantor, 
sköter om hushållet o matlagningen
o ändå hinner jag njuta lite av livet däremellan
vi har ju Gu´bevars äntligen fått sommarvärme
o den stannar ett tag också
 
 
Sommar-Loppisen har det varit full rulle i
jag har haft både nya o gamla bekanta som hälsat på
det var tom. en annan Loppisägare in o fyndade idag
hon handlade massor o gick småleende därifrån
 
blir så glad när det backar in en bil på gården
o ur stiger min kusin o hans fru från Hofors
fyndade gjorde de också, 
o tror de blev riktigt nöjda
 
 
jag har snart sålt iväg alla möbler
o hoppas på påfyllning av kläder inom en snar framtid
herrkläder är en bristvara just nu
men hoppas på bättring som sagt
 
 
vovvarna o jag har börjat gå till "fårhagen" igen
eller Grabbudden som det egentligen heter
älskar den platsen, vattnet är kristallklart
 
 
hundarna trivs o badar gärna om vädret tillåter
 
 
jag hade fika med härom dagen
satte mig vid bordet o tog in alla ljud o synintryck
vilket var bara ren o skär njutning både fysiskt o psykiskt
 
 
jag har haft spontanbesök av Långshytteväninnor
de fyndade också på loppisen
jag har spontanbesökt Horndals blomsterhandel
o är nu innehavare av en Cissus
nåt vi hade stora o fina på den gamla goda tiden
när vi nyss flyttat ihop
jag har gått ner tolv kilo
jag borde klippa mig igen,
men det får bli när tillfälle ges
alltså när jag besöker Upplands-Bro
o min söta sonhustru har tid
jag har fått mitt medlemsskap i PRO
trots att jag ännu har 4,5 månader kvar till dagen D
jag funderar på att börja cykla
alltså för bättre kondition
men det ligger ännu i sin linda
 
 
appropå ligger
såhär hittade jag gammel-hunden härom dagen
förbjudet område, det vet han
men med ålderns rätt tycker han att det kan han
strunta blanka den i den lille charmören
 
men nu börjar fästingtiden också
så nu är det absolut Big No No att vistas i sängen
jag är hysteriskt rädd för dessa odjur
o idag hittade jag naturligtvis första på honom
så nu blir det väl mardrömmar inatt
 
 
den andra lilla lurviga Junior-hunden
har inte lika ofta dessa äckliga kryp på sig
fråga mig inte varför, det bara är så
trots att de vistas på samma platser nästan jämt
 
som vanligt
har jag nog glömt nåt jag tänkt berätta
men det lägger jag ingen energi på
jag har lärt mig av min goa husläkare
att "skriv du komihåg-lappar"
gör det enkelt för dig
slösa inte dyrbar energi på att försöka komma ihåg vad du glömt
då är du trött redan innan du kommit halvvägs
hjärntrötthet eller Fatigue funkar så
 
 
så nu har jag Post-it lappar till ALLT
o även små smarta markeringar i Almanackan
för sånt jag ABSOLUT inte får missa eller glömma
 
det gäller bara att komma ihåg sätta dit dem DIREKT
o att kolla varje dag, vad som är på G
 
 
 
 
frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :