händelser i vardagen

 
börjar bli klar med min "samla fina stenar" dekoration
runt vår "gatlykta"
plockar några då o då
så tålamod är nåt man får ha i detta projekt
men strax så
 
 
planterat både en vit, en röd o en rosa pion
lite annat också men de var de viktigaste i rabatten
Alunrot i fyra olika "modeller"
har också införskaffats, för det är också en stor favorit
 
 
mina plantor skall börja avhärdas nästa vecka
så kanske de får flytta ut för gott i växthuset
om en sisådär 14 dagar
då hoppas jag Järnnätterna varit
o att det är frostfritt resten av försommaren
 
 
eftersom det blev så många fina plantor även i år
kommer jag att sälja av några för en billig peng (10kr styck)
bara för att få igen till ny jord o krukor till nästa år
har aldrig varit med om att alla frön grott
som de gjort i år, fantastiskt roligt
 
 
när jag var ner till dottern o hämtade hem "sommarloppisen"
så fick jag med ett alldeles nytt (dyrt) själv/mjukstängande toalock hem
det passade inte hennes stolar
så jag tänkte försöka sälja det åt henne
men si då fick hon tji, för hos oss satt det som en smäck
o jag är barnsligt förtjust idet
dessutom gör det toastolen ca 5 cm högre
kan låta som ingenting, men märks väl
o är mycket bekvämt
 
 
så behöver ni en högre toastol
testa detta lock först för det är ju betydligt billigare
än ett totalbyte
 
 
Eva P o jag tränar på
två dagar i veckan, regelbundet,
vilket resulterat i -13 kilo 
o en liten antydan till muskel på överarmen
helt makalöst magiskt roligt
jag mår så bra just nu
 
 
 
ABSOLUT Glutenfri kost
samt tillskott av :
D-vitamin i vinter  (läs HÄR)
Magnesium mot sendrag o kramp (läs HÄR)
o Zink för kroppens alla viktiga funktioner (läs HÄR)
har fått mig på fötter igen
dessutom har jag fått nattsömnen tillbaka
vilket gör magi med både kropp o själ
tusen tack för det bästa husläkaren min
 
hoppas det även syns på min MR-undersökning (magnetkamera)
som jag var på igår 
svaret på den får jag om ca. 14 dagar
 
jaja, den dagen den sorgen
 
 
dom här benen mår i alla fall gott o bär mig dit jag vill
det är jag så oerhört tacksam över
 
 
 
frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :