sportlov

det har varit några fantastiska dagar
strålande sol, några grader kallt o underbart ute på isen
mannen åker långfärdsskridskor som aldrig förr
jag sparkar iväg på sjön efter min förmåga
hundarna trivs o alla mår vi bra
 
 
lite otur hade vi härom dagen
då vi mötte vänninan o hennes hundar
när vi var på hemgång
sånt som händer, bättre tur en annan dag
 
 
vackra Casper har fyllt 11 år i Lördags
det firade vi med pompa o ståt
genom att besöka Gränsträffen i vackra Silfhytteå
 
 
det var fint väder mellan 200-300 personer kom
vi bjöds på grillkorv, kaffe, saft o kaka
det var en toppendag för både folk o fä med andra ord
 
 
o Silfhytteå levererade som vanligt
 
 
tyvärr är slussen för tillfället avstängd
då den behöver repareras
nåt jag hoppas sker nu under våren
då det är den som är navet mellan de tre stora sjöarna
Edsken, Fullen o Grycken
för utan den
kommer man inte från Hofors till Stjärnsund längre med båt
det kommer vi att sakna i sommar
jag på min Loppis, då jag haft många Hofors-båtkunder
o sedan alla vackra båtar som lägger till nere vid cafeét
som är en fröjd att titta på 
såhär vill man ju inte att det skall se ut
här skall ligga fullt med båtar
o vara liv o rörelse, det är sommar-Stjärnsund på riktigt
 
 
nu på vintern går man mellan sjöarna 
när man skrinnar på de vackra plogade isvägarna
här en bild från "gästrike sidan"
som har lite bättre resurser att hålla isen blank o fin
 
 
men jag klagar inte 
vi har så fint vi också om ändå inte svartis att glida på
 
 
avslutar med en bild på mina "husdjur"
fick bara med 5 av dem
trots att de var hela13 stycken denna dag
 
ljuvliga varelser,
men tyvärr värddjur för de mindre trevliga fästingarna
det finns alltid en baksida av myntet
eller om man vill 
en orm i Paradiset
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :