Loppis

Har börjat samla på mig inför sommarloppisen
Ännu så länge är det småskaligt 
eftersom vi ff har bilarna i garaget för 
det är ju  full vinter hos oss 
dessutom bor ju Stefans nya fina kajak
i förrådet över vintern
vilket drastiskt begränsar ytan
att ställa in o förvara mina potentiella varor till loppisen
Jag har fått lite roliga saker 
från trevliga vänner som är i flyttagen o byter ner sig kvadratmetermässigt
vilket för mig är alldeles förträffligt
o mer kommer det, 
skall bli så skoj med lite annat än bara kläder o textilier i sommar 
har också luskat runt lite i bekantskapskretsen 
o bett dem rensa i gömmorna
för det som är "skräp" för dem
kan ju vara precis vad någon annan söker efter
Hade nästan tänkt att vara ledig i sommar strunta i Loppisen o bara njuta
men det är ju så vansinnigt roligt
jag har så trevliga kunder
Så jag kör en sommar till
så får vi se sedan
Fast idag får jag lite ångest 
har haft en grymt "obra" dag
vet inte riktigt vad som felas
men jag är helt orkeslös
matt i kroppen, tungandad, sovit i omgångar, tinnitusen är hemsk, hjärtat fladdrar o känner mig lätt illamående
Ja, jag mår inte alls bra helt enkelt
vi får hoppas jag är piggare imorgon
vill ju gärna orka hela Vasaloppet 😊
Ibland har jag bara sån otrolig tur
som att Stefan är ledig 
Hade inte mäktat med de stackars uttråkade hundarna idag
visserligen ligger Casper outtröttligt vid min sida 
han känner in direkt när jag slokar

Ligger jag i soffan ligger han nedanför
ligger jag på dagbädden 
ligger han vid min sida 
o håller ständig koll på mig


Han är min hjärtevärmare den hunden
vår andra vovve Junior är också 
vårdande o vakande
men mera för att ha koll på att om utifall jag skulle resa på mig o hämta nåt skoj i från deras leklåda
han är alltid redo för bus o lek den lille söta lurvigtussen


nu hoppas jag att energin återvänder
o det snart
för nu är jag "trött" på den här downperioden som egentligen började redan i torsdags 
för redan då kände jag på gymmet att allt inte stod rätt till
var orkeslös o lätt illamående redan då
men det är ju lika med gymmet
som att ha Sommarloppis 
så otroligt roligt att det är svårt att ge upp det
det ger så mycket glädje i kroppen 
så jag tror det övervinner det "dåliga"

Nåja, jag kämpar på
o hoppas på bra resultat
både på träningssidan o på Sommarloppisen 

Frid Irene










Kommentera inlägget här :