dåligt med uppdateringar nuförtiden

men håll ut
det blir säkert bättre vad det lider
ni hinner med att läsa dem alla numer i alla fall
så inget ont som inte har nåt gott med sig
 
 
men mitt liv har gått in i en fas 
då det inte händer så mycket "nyheter"
jag går på Qigong på måndagsmorgnar
tränar styrketräning tisdag o torsdag
sen är i princip veckan slut för mig
för däremellan skall ju huset skötas
hundarna stimuleras o motioneras
matförråden fyllas på
o sist men inte minst lite socialt umgånge
måste också hinnas med
 
fast ibland blir det lite avbrott i rutinerna
som när grannens "tös" smiter ut
höglöper o vill locka ut "pojkarna" till varje pris
jag tyckte det var skoj,
Söta Rias husse däremot var allt annat än go o glad
vi löste det så småningom tillsammans
med "pojkarnas" hjälp
 
 
klart grannar hjälper varandra
kan ju vara min/vår tur nästa gång
 
 
jag har påskpyntat vilket inte är nåt att skryta med
jag bojkottar fjädrar sedan många år
pga av hur de "tillverkas" (tänk gärna på det)
men har några riktigt gamla plastpåskägg
som jag brukar pynta riset utanför ytterdörren med
 
 
 
o min STORA tupp, några små stackare
o den Stefan tillverkat när han gick i gymnasiet
de får alltid komma fram o dammas av till Påsk
så Glad PÅSK på er alla !!
 
 
råbocken kommer varje dag ungefär vid 18-tiden
för att äta upp fåglarnas solrosfrön
häromdagen hade han ett helt harem med sig
men delade inte med sig utan åt allt själv
tre stackars damer fick gå tomma i magen
medan den välgödde bocken rapande  o nöjd
lämnade fågelmataren renslickad o tom
så nån gentleman det är han inte
för tjejerna fick inte ens komma i närheten
 
 
jag vilar mycket o ofta mellan varven
men försöker undvika att sova middag
för det förstör obönhörligen nattsömnen för mig
en nattsömn som numera är så god 
så jag vaknar utvilad på morgonen
vilket inte hänt på många många många år
det beror på att jag slutat HELT med Gluten
så klådan o utslagen har nästan helt försvunnit
magen är lugn som en filbunke
o jag har fått en helt ny energi o sinnesstämning i kroppen
hur märkligt är det inte att vid snart 65
upptäcka att man är hyperkänslig för Gluten
o att det är orsaken till min FRUKTANSVÄRDA klåda
en klåda jag dragits med i 2,5 år
innan nån läkare (läs hudläkare tom.)
kom på att den var Glutenbetingad 
vilket är ett mycket ovanligt symtom
men oerhört plågsamt o svårbehandlat
men nu mår jag bra o är så oerhört tacksam
att det bara var lite uteslutande av spannmål
som gav denna oerhörda livskvalitets förbättring
 
 
så som ni ser 
livet tuffar på o det till det bättre
jag planerar för fullt inför Sommarloppisen också
o har massor på gång
den har liksom "förökat" sig utan att jag själv jobbat på det
det ser jag som ett gott betyg 
men även med lite oro då jag tänkt lägga av 
men som det är nu ser jag inget slut 
fatalist som jag är så är det väl menat att jag skall fortsätta
det brukar vara så
o jag är ju av åsikten att "allt har en mening"
o så länge Stefan går med på att bli av med garaget
under några sommarmånader så kämpar jag på
för det är ju om sanningen skall fram
oerhört roligt o stimulernade
så egentligen ger det mer än det tar energimässigt 
 
så ni som väntar...nu har nedräkningen börjat !!
jag kommer att lägga ut Öppningsdatum på Facebooksidan
gå gärna in HÄR o Gilla min sida så får ni alla uppdateringar o bilder
från vad lilla boden kommer att sälja i sommar
 
 
 
vackra Tulpaner är ett måste till helgen
så även denna vecka
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :