Scott Caan fyller inte år idag, men Mattias gör det 💝

Det har runnit mycket vatten under broarna sen sist


Jag har köpt mig en balansbräda
skall visst vara bra för "allt" 


Jag har blivit firad som en drottningmoder på mors-dag 


Fick både kaffe på säng o manligt sällskap 

o ännu mer blommor



Vad kan en mamma mer önska sig än det 💝


En ny sommarklänning möjligen
så en sån inhandlades på tjejkvällen jag var inbjuden till på Irenes kläder 
En supertrevlig o glad tillställning !



Att jag sen blev stucken av en humla o det visade sig att jag var väldans allergisk mot insektsstick numera
ja den erfarenheten hade jag kunnat vara utan 
Har idag torsdag ännu inte hämtat mig helt trots att detta hände i söndags 
Har igår fått en dunderkur m kortison så vilar mig i form resten av veckan 
Det trista i kråksången m kortison är ju viktökning
Jag jobbar ju på det motsatta


Varit ensam hemma en natt också
Passade på att ha lite tjejträff
m lite gott att äta o dricka
Rosévin är en ny favorit numera 
Lite sånt livar  upp tillvaron ordentligt
Så har bestämt mig för mer av den aktiviteten i sommar

En av dessa killar fyller 42 år idag
o han är min äldste son 
mammahjärtat svämmar över av stolthet 
Det är storasyster som tycker han är så lik Scott Caan i serien Hawai five-o 
jag hade hoppats att det var mig han var lik, fniss 

Träningen går bra, trots att jag för första gången någonsin fick lämna Walk over idag
Men nya tag nästa vecka 
Viktminskningen har saktat ner lite
men går ff åt rätt håll
Det är ju huvudsaken
Jag har nu planterat alla växter 
Både blommor o grönsaker



Dock blev det ett gäng över 
som jag åkt runt i gårdarna o delat ut
Det bor ett gäng i mitt "gamla" växthus
det bor ett gäng hos söta Nilla
Det har flyttat in massor i grannens växthus 
o igår fick några nya hem här nere på bruket 
Ändå har jag tomat o squashplantor kvar
dessa skall jag försöka sälja iväg på Loppisen idag
De vill ju så hjärtans gärna ner i härligt stora 10 liters hinkar nu
Då de börjat växa ur sina små krukor


Typ såhär, som mina har det
gillar så mitt växthus o att odla eget



Salladen o löken växer också i värmen
Så man nästan ser det 



o min försommarfavorit har snart blommat över 
den är riktigt stor o mäktig i år
Löjtnantshjärta pratar vi om 



Den vita är lite senare 
o lite försiktigare i sin storlek
Men med massor av kärlek o omtanke 
kommer den säkert ikapp din vackra rosa storasyster


Nu är det dags att göra Casper sällskap 
en middagslur får det lov att bli 
bara lite lunchkaffe först 
Sen så ...



Frid Irene 

Kommentarer :

#1: Nilla

Såg inget vidare ut med insektsbetten men tur du får kortison. Fin mors dag present <3

Svar: Ja det snygga armbandet jag fick av dottern hade orange läderband, det var ju MS-dagen bara nån dag innan morsdag, hon tänker alltid till min goa dotter 💝 bettet/sticket mår bättre idag o håller på att ge sig. Jädra otyg di där som sticks 👿 kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :