Kalkon-hals


Har en härlig lapp på mitt kylskåp


Dit skall jag !! 
Startade på stl 48
Men just nu känns det låååångt till mål 
trots att vikten numera är något under
målet 65 kilo 
Målet  jag satte upp i början av januari 2016
Har 10 cm kvar på bysten, 
hur fixar man sånt ? 
Minsknings-Operation eller är det 
möjligt att minska så mycket ändå 
Har ju alltid varit storbystad 
För Midjan gäller samma sak 
10 cm för mycket hull
men känns i alla fall som en möjlighet 
Här gäller förbränning på rätt ställe o sätt
Det märkliga är, är stussen redan är där, 
prick 96 cm idag !!
så att 33.33% är fixat känns kanon 
"Bara" resten kvar nu då


Men då får det inte komma fler
dipp-dagar som igår 
då jag nästan fick upp frukosten i retur
efter att ha slitit i "magdödaren" 
Jag golvades totalt vid hemkomsten 
så gårdagen räknar jag till
"En av de förlorade" 
Tur det kommer nya, lite piggare



Nu skall jag avslöja nåt bara för Er
att gå ner i vikt är inte bara det att
nyckelbenen syns igen 
efter att ha varit inbakade i ett lager "övervikt" 
det kommer "osnygga" baksidor också
som till exempel det som jag kallar för "kalkon-hals"

Hehe ! 
Inte alls speciellt charmigt
Men det är smällar man får ta

Egentligen struntar jag i det 
eftersom kroppen mår så mycket bättre
efter viktminskningen 
så hälsovinsterna överlappar alla nya rynkor o häng
Jag gillar verkligen min "nya" lättare kropp 
med alla skavanker, rynkor o andra brister
Jag är en snart 65 årig stolt envis dam
som är nöjd med det mesta 
vad gäller kropp o själ
om jag fick önska nåt 
så skulle det i så fall vara att brösten satt på rätt ställe igen
för de har liksom vissnat mer o mer
för varje minuskilo 
tror de flyttat sig lika långt ner som minusvikten 
som för tillfället är -16,5 kilo
Hehe.. 
eller i vart fall är det en rejäl sträcka 

Nog av avslöjanden för idag
ni klarar nog inte mer av den sorten nu

Dags att ta en power-nap
innan jag öppnar Loppisen för helgen
för "Tröttheten" jag drog på mig igår 
har stannat kvar även idag 
men inte värre än att lite vila
o en snabb runda med vovvarna 
strax före klockan två skall få fart på kärringen igen
alla fyndsugna Loppisbesökare 
brukar liva upp den gamla damen
hur trött hon än är


Nästa vecka är det midsommar 
årets vackraste högtid
Hundkexen är en klar favorit bland dess blomsterprakt
Som jag ser fram emot den helgen i år
vi skall fira den på helt "nytt"
sätt än vanligtvis

då det inte blir nån båtresa med Elise över Grycken mot "dansbanan"
eller några "Små grodor" 
runt midsommarstången vid Folkets Hus i år 
en återkommande tradition annars

Mer om det efter midsommar

Frid Irene








Kommentera inlägget här :