drömgränsen snart nådd

 
just nu blir livet bara "lättare o lättare "
idag 8 juni har jag 8 hekto kvar till min drömgräns
som jag satte upp som mål i början av Januari
att väga 65 kilo vid årsdagen 65 den 23 september i år
 
 
funderar mycket på 
om jag över huvudtaget kommit dit
om inte jag lagt om kosten till 100% Glutenfritt
så dålig mage som jag haft hela livet
o ändå inte fattat själv eller nån av alla läkare jag mött
att kanske det fanns en ganska enkel orsak till allt det onda
 
undrar för hur många tusen kronor jag ätit Losec för
under mina dagar
det som var så hiskeligt dyrt i början när det kom
så det var värt sin vikt i guld
 
undrar vad två stora magoperationer kostat
vad alla Gastroskopiundersökningar kostat
vad alla läkarbesök o mediciner genom åren kostat
o hur många dagar det förkortat mitt liv alldeles i onödan
 
eller så mycket klåda jag sluppit
om bara nån varit "nyfiken" nog att ta ett blodprov
för att testa just Gluten
Kortsionet jag fått i mig alldeles i onödan
känns ju faktiskt "sådär"
jag som stretat emot så hemskt just mot denna "drog"
som ställer till det lika mycket som det "botar"
 
nog om det
jag mår så bra idag
att jag nästan är rädd att nåt hemst skall hända
 
jag har massor av energi i kroppen
glädjen växer för var dag
styrkan är påväg tillbaka
sover gott om natten
hår o naglar har börjat växa igen
hjärntröttheten, ja den dras jag ff med
men i mycket lägre omfattning
 
o för första gången på jag vet inte hur många år
planerar jag för sommaren
jag som tagit dagen som den kommit
eftersom jag aldrig vetat huruvida jag skulle mäkta med den,
eller ej
 
jag kommer på mig med att gå omkring o le
att skratta o prata obehindrat
att vilja umgås o vara social
att ha både ork o energi kvar efter ett styrketräningspass
att reta gallfeber på min man
genom att inte kunna vara tyst
när han kollar på "nyheterna" på TV
har ju så mycket "prat" i kroppen
 
jag lever igen o det är bara helt fantastiskt !!
 
 
då gör det liksom inget att det som igår
kom över oss ett hiskeligt åskväder
att jag o vovvarna (som är paniskt rädda för just sånt)
fick sova tillsammans i gästrummet
 
 
jag sov gott ändå
med en vovve vid kudden o en i knävecket
 
bara det torkat upp lite idag efter det kraftiga regnet
skall jag ut o göra klart min nya rabatt
jorden har jag köpt
plantor o växter det har jag
till o med orken o energin har jag
nu tjatar jag sönder er med det
men för mig är det ett under o stor magi
att det händer överhuvudtaget
 
 
nu får sommaren så gärna komma
i all sin fulla kraft
jag är redo 
för första gången på många många år
 
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Fyrtiotaggare.com

Underbart att läsa, vad glad jag blir för din skull !!! Jag har inte hängt med på hur länge du uteslutit gluten? Hur snabbt märkte du förändring? Kramar :)

Svar: Det tog nästan två månader innan klådan försvann, magen lugnade sig betydligt snabbare 😊
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :