11 dagar

11 dagar sedan jag skrev här
tiden går fort när man njuter av livet
vilket jag gör i ännu högre mån än tidigare
eftersom jag fått en riktigt nära påminnelse om
hur fort det kan ändas
då en nära bekant var med sin dotter till min Loppis
på söndags eftermiddagen förra veckan
vi pratade, skrattade o provade kläder
de handlade betalade med Swish o for hem igen
på tisdag morgon hittades hon död hemma
endast 50 år gammal, jag saknar henne så
då hon alltid lade upp glada inlägg på FB
o många gånger peppat mig när jag varit låg 
nu är enda minnet av henne en Swishöverföring
på min iPhone, det gör faktiskt riktigt ont
 
 
Eva P. o jag tränar på
 
 
fast denna vecka har vi ledigt
då Eva är på semester o jag vilar 
efter en otroligt härlig intensiv Midsommarhelg i Karlskrona
vi har nog haft den trevligaste midsommaren någonsin
 
den började redan vi framkomsten
då jag återsåg min fina lilla Skoda
o vi bjöds på en härlig middag hos Viktor o Angelica
efter att först ha gjort Lövmarknaden i Karlskrona
en marknadsfest dagen innan Midsommarafton
som är riktigt stor o firas ordentligt i stan
 
o efter att vi lämnat hundarna hos sonen o hans söta sambo
 
 
checkade vi in på hotell Conrad nere i centrum
lyxigt värre, utan hundar eller annat "måste"
 
 
hotellet har en alldeles fantastisk innergård
där vi suttit o ätit frukost varje morgon
 
(fråga mig inte varför men bilden går inte att vända rätt)
 
det finns nog inget som slår Hotelfrukost
det är liksom hela belöningen med att bo på Hotell
 
 
o havsutsikten också då =) 
(nåja ) lite såg man allt
 
 
innan vi for
gjorde jag ren bilen, så den var skinande blank
luktade både Ajax o fönsterputs
o hade alla tillbehör man kan behöva på en långresa
som toapapper, handservetter, mobilladdare, tuggummi o nån liten godis,
handduk, vattenflaska o skål till vovvar, sen var det bara att tuta o köra
 
 
men jag såg också till att själv vara i ordning
så lite färg o omvårdnad av trädgårdshänder o fötter
var på sin plats
 
 
vi lämnade ett regnigt Hedemora
o for mot stekande sol o tropisk värme
stannade som vanligt i Katrineholm
på Djulös rastplats, en favorit vi aldrig missar
trots nytt vägbygge o en liten omväg numera
 
 
den nio timmar långa resan ner till Karlskrona gick galant
o om helgen vi firat, njutit av o saknar
skriver jag i nästa inlägg.
 
Frid Irene
 
 

Kommentarer :

#1: Fyrtiotaggare.com

Åh jag beklagar sorgen. Det verkar ha varit dagar med väldigt mycket händelser. Du är nog omtumlad just nu kan jag tänka mig. Så fina bilder. Kramar <3

Svar: Tack ! 🌹
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :