Spränger broar

Denna sommar har varit helt makalös
Jag har fått ett helt nytt liv
Viktminskningen, javisst har den gjort sitt till
men mest av allt är det kostomläggningen o kosttillskotten
som fått mig att växa o vakna ur min hjärntrötthet o dvala jag levt i under de senaste 13 åren
Regelbunden träning har också väckt en trött o insomnad kropp till liv
o tränat regelbundet har vi gjort nu i 7 månader Ewa-Lisa P o jag

Likaså går jag regelbundet på qigong,
varje måndagsmorgon har vi ett härligt pass nere vid dammen
under sommaren
vintertid är vi inne på Fridhem

Nåt jag funnit ger massor av energi o glädje i min fd. trötta kropp

Att spränga broar har blivit sommaren paroll för mig
Jag cyklar ett par gånger i veckan
nåt som var otänkbart för 5 år sedan
Då yrseln var så svår att jag knappt såg vad som var fram o bak på en cykel
Jag väntar tom. på en ny cykel vi beställt till mig
En vit snygg MTB hybrid som jag kan cykla på både på asfalt o i skogen med
Som jag längtar

Jag har åkt bakpå som spätta
nåt som det var år o dar sedan jag gjorde
Visserligen bara en liten 5 mils runda
men för mig var det både mäktigt o stort
Glädjebubblorna bara ploppade runt i kroppen när jag insåg att det var både kul o genomförbart
o fantastiskt roligt dessutom
Jag jobbar extra på café Sundets stjärna av o till
Det är både stressigt, varmt o tungt ibland
Vilka alla tre "ingredienser" var min fasa o Akilleshäl för bara ett par år sedan
men det klarar jag galant numera o går hem därifrån med ett leende på läpparna varje gång
så vansinnigt roligt o givande
att jag inte kan eller ens vill
tacka nej när jag tillfrågas

Har haft en fantastisk sommar hittills
där jag brutit barriärer bränt broar o rivit oöverkomliga murar
o nu på måndag är sommarsemestern 2016 slut
o Stefan stretar igång o börjar jobba igen
men ännu är det några skälvande timmar kvar
o dessa tänker vi utnyttja till fullo
Ljuvliga liv
som jag njutit denna sommar
Är så oerhört ödmjuk o tacksam

Oerhört !

Frid Irene

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej
Jag blir så intresserad av din läsning om kost ändring och tillskott. Vad är det för tillskott FI äter och är det gluten och socker du tagit bort i maten?
Jag har haft MS två år , är 52 år

Svar: Ja jag har helt uteslutit gluten då det visade sig att jag är intolerant mot det, sedan har jag naturligtvis uteslutit det förhatliga sockret, får jag i mig nån form av socker är det från frukt o bär som jag inte kan låta bli i sommartider. Eftersom jag var så påverkad från glutenet uteslöt jag laktos helt under 3 månader men idag kan jag äta mjukost på mackan, ta lite frozen yoghurt men som sagt i små mängder. Idag är jag helt symptomfri magen lugn o fin, celiakiklådan så gott som helt borta, sömnen funkar, hjärntröttheten som bortblåst vilket är största vinsten. Jag har fått D-vitamin, Magnesium o Zink utskrivet o äter, fått B12 spruta o nåt mot Ferritinbrist i blodet. Eftersom tarmen inte klarade av att ta upp näringen på rätt sätt tidigare. Mina levervärden är prima idag o kroppen också mycket starkare. Jag äter idag massor av färska grönsaker, fisk o fågel o mycket sällan rött kött, undviker till 99% halvfabrikat o räknar kalorier idag ligger jag på ca 1000-1500/dag eftersom jag vill ta bort ytterligare 4,5 kilo, både jag o kroppen mår så mycket bättre utan övervikt att bära på också. Man kan ju äta "allt" när man räknar kalorier, vilket är en fördel gentemot alla dieter. Det gäller ju bara att välja "smart" för att slippa gå hungrig vilket jag aldrig gör eller gjort under dessa 7 månader som gått.
Att äta "rätt" o undvika visst har gjort underverk på mig, hoppas du också hittar ett bra sätt för dig o din kropp, för kosten har stor betydelse för oss m auto immuna sjukdomar. Kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :