minisemester

vet Ni,
så fort semestern är över 
kommer jag ta upp mitt dagliga bloggande igen
har kommit till en punkt där jag faktiskt saknar det
så i början av Augusti
tar det fart här igen =)
 
 
vi har varit på lite "minisemester" hos två av "barnen"
eftersom det var nåt vi lovat sen länge
så blev det väl mer en liten "jobb-turne"
 
 
men hundarna älskar att gå på nya marker
lukta, läsa in o kissa över
spännande värre !
 
 
älskade Stefan fick som "straffarbete" 
när vi gav pengar till en ny ytterdörr
till den nybakade 40-åringen i Täby
att hjälpa till med bytet av den =)
när äntligen "rätt dörr" kom hem
blev allt bra o uppdraget utfört
 
 
sen var det ju dotterns altan
som var i stort behov av nya golvplankor
plankorna hämtades hem i det värsta spö-regnvädret denna sommar
av mig o dottern från Bygg Max
medan Stefan stod torrskodd i Täby o bytte ytterdörr
 
men skam den som ger sig
hem kom dom o släpvagn klarade vi av
o även spännband
duktiga flickor kan själv
sen fick Stefan ta över,
dock med lite hjälp av både
nybakade 40 åringen o dottern
jag drog väl i ett par skruvar även jag
men inget att orda om här egentligen
snyggt blev det o nöjd blev dottern
det var ju huvudsaken i det hela
o minimalt med spill, Stefan han kan han
 
nu är vi hemma igen i vackra Stjärnsund
hundarna sover som vore de drogade
att vara ute på "turne" tar på krafterna
både på gammelhund o vansinnigt åskrädde Junior
som trodde att varje flygplan från Arlanda
(ca var 4-5 minut) 
som flög över oss var Tor som for med sin hammare
så han har haft en jobbig "semester" han
 
 
jag har även jobbat lite sedan sist
på vårt trevliga Café 
alltså det är så roligt
så jag skulle kunna ta fast anställning där
 
 
vi har även varit dit o ätit ute en ljummen skön kväll
oturligt nog hann vi äta upp maten
innan jag kom på att fota den
så ni får hålla till godo med "go-drickat" vi hade till
 
 
dessutom har jag fått en hett efterlängtad regntunna på 210 liter
den fyller nu sin funktion
o jag hoppas växthusplantorna tackar mig med god skörd sedan
 
 
det har ju börjat bra i alla fall
två olika sorter men lika goda =)
jag verkligen älskar nyskördad gurka
skulle kunna leva på det under sommaren
 
imorgon (torsdag) tar vi (Eva P o jag) upp styrketräningen igen
den har legat nere nu i ett par veckor
pga att Vasahallen varit stängd bl.a
dock har ju Stefan o jag cyklat varje morgon
ca 12 kilometer som kompensation
jättekul om ni frågar mig
bustråkigt o skavigt o ömt om ni frågar Stefan
 
lite kul också att Stefan berömt mig
för att orka hålla farten hela rundan
nåt som tydligen förvånade honom stort
 
så styrkträning o gång med hundar
har gjort sitt jobb ändå
nåt jag är oerhört ödmjuk o tacksam inför
då jag mår så otroligt bra just nu
 
har minskat över 19 kilo
visserligen med lite extra häng o rynkor på köpet
men det tar jag så gärna
då kroppen tackar mig tusenfallt
genom att ge mig energi o kraft
nåt jag saknat i 10-15 år nu
 
det är underbart att känna att kraften återvänder
att tröttheten håller på att ge vika
att glädjen o energin finns där
 
jag siktar på att vara på topp
23 september
eftersom jag fyller "pensionär" då
65 härliga år 
o det enda jag önskar mig är 65 härliga år till
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Fyrtiotaggare.com

Vilket härligt inlägg!! Skönt att läsa att du har det bra. Du ger mig inspo! Kram

Svar: Tack rara du 💕 kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :