Midsommar i Karlskrona

när vi vaknat o ätit hotellfrukost på Midsommaraftons morgon
 
var det dags att ta en liten promenad ner till Fisktorget
 
 
o Axel som låg förtöjd o väntade på resenärer
 
 
vi skulle åka med honom ut till Nättraby
 
 
en underbar tur på 45 minuter både till havs o i Nättrabyån
 
 
o det bara för att fira in midsommaren
 
 
ja ni vet med Små grodorna o fika korgen i högsta hugg
vädergudarna var med oss o gassade så vi fick ge upp till slut
o åka hem o vila lite på hotellet
innan vi hämtades för att åka till Öljersjö
o Viktors svärföräldrar med släkt
 
där vi bjöds på mer mat än på julbordet
jag åt mig nästan fördärvad av allt deet goda
det var massor av prat,sång, musik o skratt
o helt alkoholfritt vilket var ett rent nöje bara det !!
 
 
tom hundarna trivdes o sov gott i sin bur mest hela kvällen
trots fyrverkerier i fjärran som både lät o syntes
nåt som annars får Junior att skaka, häscha o bara vilja fly
 
 
när vi åkte hemåt mot hotellet i midsommarnatten
visade termometern på 21 grader varmt
kommer inte ihåg när jag upplevde en sån natt senast
en minnesvärd o mycket trevlig Midsommarafton 
som skulle toppas med morgondagens aktiviteter
då Angelicas familj hyrt en minibuss till oss
o bett en supertrevlig guide följa med oss under dagen
 
 
jag vet nu så mycket om Karlskrona o dess omgivningar
att jag vill bara åka dit igen för att uppleva allt ännu en gång
 
 
här åt vi, alltså vid Marin museet
 
ja, vilka platser jag fått se o höra berättas om
tack var den otroligt kunnige guiden 
som haft hela världen som sin arbetsplats o är Angelicas faster
 
 
Karlskrona är en helt fantastisk sommarstad
väl värd att besöka o stanna i
 
 
vi åkte även ut till Skärva gård o dess vackra alldeles fantastiska Herrgård
 
 
vilket fick mig att känna mig som "hemma"
 
 
 
Ekologiskt tänk, permakulturodlingar,konstinstallationer i skogen
 
 
 
 
när vi gjort o sett allt detta
med världens bästa o trevligaste guide
som även varit med turistbuss upp till oss i vackra Stjärnsund
var det dags att åka till hotellet, snabbduscha o byta om till kvällsstassen
 
 
för att sedan ta "väg-färjan" ut till Aspå o Kastellet
där vi skulle äta o få lyssna till konserten som var där under kvällen
 
 
 
 
det var så mycket vi hann se o göra denna helg
så jag har svårt att kunna återge allt
men en sak vet jag det är att jag ätit den godaste 
ekologiska å lågkalori Frozen yoghurt någonsin
 
 
det är naturligtvis Viktors flickväns driftiga mamma 
som har introducerat det i sin affär
o den bjöds vi också på denna underbara roliga
o för kropp o själ helande o kärleksfulla helg
 
jag har aldrig varit med om nåt liknande
allt bjöds vi på, allt var planerat i minsta detalj
allt var bara en lång go varm kärleksfull o välkomnande helg
 
Tack för allt !!
Viktor, Angelica o hennes fantastiska familj o släktingar
detta kommer jag aldrig att glömma !!
 
så det var en trött, trött Irene som landade i Stjärnsund
på söndagseftermiddagen
 
det visade sig också att medlajens baksida
skulle bli febertoppar o förkylningssymptom
som kom o gick under veckan
nåt som är symptomatiskt för mig
då jag tagit ut mer än jag har i kroppen
 
men nu är jag fit for fight igen
har glömt hur jag mådde förra veckan
så nu planerar jag nya utflykter o mål
 
Ljuva sommarliv, eller ljuva liv överhuvudtaget
 
jag mår så bra o tänker så förbli i det stadiet
'
Namaste // Irene 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :