i väntan på sommarvärmen

cyklar vi 
o idag tog Stefan mig runt Grycken
en resa på 2,5 mil ungefär
som tur var tappade jag hela trampan efter 2 mil
sen hade vi ytterligare5 kilometer hem
men då
blev jag snyggt bogserad hem av en pustande
frustande o hårt jobbande Stefan
 
skulle tro att de badanade människorna i Sandvika
fortfarande funderar på varför jag hängde i ett snöre 
efter en hårt jobbande Stefan
utan att trampa eller hjälpa till på annat sätt
 
jag är så lycklig över mitt "nya liv"
att det bara spritter i mig
jag vill göra allt, jag inte förmått de senaste 15 åren
 
nu funderar vi starkt på om det inte är dags
att köpa mig en "riktig" cykel
en som passar min längd o kroppsvikt
 
men först skall jag åka till veterinären i morgon
efter styrketräningen på Vasahallen
med vår trötta gamling Casper
jag hoppas så att vi hittar en lösning
o att han får ytterligare några år hos oss
han är en "Guda-gåva" av stora mått
o ger så mycket tillbaka med sin hallstarrighet
o andra roliga egenheter han har
 
ja, annars får han väl hänga med tills han säger ifrån
att
nu vill jag inte mer
men den tanken vill jag inte ens släppa fram ännu
 
min sommarLoppis är nu så etablerad
att jag nog får svårt att stänga den för gott i höst
jag har många trogna kunder
får så mycken glädje o goa pratstunder
att jag nog kommer sakna ihjäl mig
om jag skall fortsätta mina somrar utan Loppis
 
det ger sig
inte dags att fundera på det ännu
 
idag fick jag förresten lov att 
kasta ut 4 stycken stora tomatplantor ur växthuset
jag kunde inte ens längre vända mig om i det
utan att skada grenar o blad
o numera är inte min stjärt särskilt stor heller
 
de stackars plantorna bor nu emot vår södervägg
så jag hoppas de kommer trivas i alla fall
o ge massor av tomater i höst
 
har även skördat de första Rödbetorna idag
Morötterna är små o vansinningt goda
Löken börjar bli fullvuxen, både den röda, gula o Pärl
Squash har vi ätit oss led på redan
så idag fick vår granne de 5 nyskördade för dagen
 
kryddor o gräslök har jag i frysen för flera år framåt
men Röda vinbär har "nån" kalasat upp
(satans fåglar elände)
men de Svarta frodas o börjar nu bli söta o mogna
Potatisen börjar bli klar, den tidiga alltså
sen har jag två omgångar till
har redan också nallat på sprit-ärtorna som är min favorit i trädgården
 
ja, som ni förstår är det en ljuvlig tid
på Klacken elva, mina blommor frodas
allt växer så det knakar o vi har semester
 
kan det bli bättre
 
bara nu Casper får bli lite piggare också
så är allt tip topp just nu
 
förlåt att bilder saknas i dett inlägg
fick inte ordning på överföring till datorn
nåt skall ju alltid jäklas
idag var det bilderna
 
Kram Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :